Az autóipartól a repülőgépgyártáson át a városi mobilitásig iparági szakértők sora vitatta meg a kihívásokat és trendeket, az új piaci és technológiai lehetőségeket június közepén, az osztrák KTM Technologies támogatásával zajló ENGEL Mobility Days 2023 rendezvényen. A kétnapos, kiváló előadókkal és jövőorientált gépekkel fűszerezett esemény az ENGEL korábbi, trend.scaut és Lightweight Future Day névre keresztelt konferenciáit egyesítette és szélesítette ki.
Most aláírt stratégiai megállapodásuk értelmében a Siemens preferált partnerként automatizációs és hajtástechnológiát szállít a Continental gumiabroncs gyáraiba világszerte.
At the BMW Group, everything starts with passion. It turns a profession into a vocation. It drives us to keep reinventing mobility and bring innovative ideas onto the roads. Enthusiasm for joint projects turns a team into a strong unit where every opinion is valued. It is only when expertise, highly professional processes and enjoyment of work unite that we can shape the future together.
Sok szerszámgép van a piacon, de csak nagyon kevés kínál olyan kedvező vételi lehetőséget, mint az Intergavel december 15-ig tartó online árverésének tételei.
2022. november 9-én a Seco Tools és egyes partnerei a helyszínen és online látogatható rendezvényt rendeznek Automative & General Engineering ITI néven. A felületmegmunkálási bemutatók, valamint a szakértői elődadások áttekintik a legújabb megoldásokat az autóipari és az általános gyártás számára. A németországi Düsseldorf közelében fekvő Erkrathban található új Innovation Hubban megrendezett német autó ITI programot az interneten keresztül is közvetítik. Ezenkívül az élő német rendezvényről a legfontosabb részeket és interjúkat angol nyelven közvetítik az interneten keresztül.
A gépgyártásban a gyorsaság és a hatékonyság mellett a biztonságot sem lehet figyelmen kívül hagyni. Ez nagyrészt a gép tervezési koncepcióján múlik, de olyan apróságok is szerepet játszanak benne, mint egy nem megfelelően illeszkedő alkatrész, vagy a gépen belüli helytelen pozícionálás. A teljes biztonságot tehát egy kompetens gépgyártó és egy biztonságtechnikai szakértő együttműködése tudja garantálni. Szalai Zoltán, az Auware Engineering Kft. projektvezetője, Nizsalócki Bálint, az Euchner Magyarország Kft. cégvezetője és Szabó Máté szolgáltatásvezető egy máshol már leselejtezésre készülő gép új életre keltésének folyamatába avatja be a TechMonitor olvasóit.
Az automatizálási specialista és ipari robotokat gyártó FANUC újabb jelentős megrendelést kapott a Volkswagen-csoporttól. A vállalat 2022-ben és 2023-ban összesen mintegy 1300 robotot szállít a csoport négy üzemébe, hogy támogassa az ottani termelést.
A Surplex.com weboldalán még 09. 13-ig lehet licitálni kiváló minőségű gépekre egy plüderhauseni (Németország) autóipari beszállító bezárását követően.
A CTP biatorbágyi logisztikai parkjában alakítja ki új összeszerelő üzemét az elektromos autóiról és ak-kucserélő állomásairól híres kínai autógyártó, a NIO. Itt fogják gyártani az európai piacon nemrég meg-jelent márka intelligens járművei számára az akkumulátorcserélő hálózatok állomásait. Ez egy olyan újdonság az e-autózás világában, mely lényegesen lecsökkenti az autó akkumulátorának a feltöltési idejét.
Frankfurtban 2022. szeptember 13-17. között újra összegyűlik a nemzetközi autóipari alkatrészpiac apraja-nagyja. Több mint 60 ország vezető iparági cégei erősítették már meg részvételüket az Automechanika szakkiállításon, az ágazat legfontosabb nemzetközi találkozóhelyén. Az Automechanika Innovation Awards-ra pedig rekordszámú pályamű érkezett. A szervezők minden eddiginél nagyobb figyelmet szentelnek a személyes kapcsolatépítés elősegítésére, ezenkívül az autóipari logisztika, a fenntarthatóság, a képzés, a szakmai fejlődés és a toborzás területei kerülnek előtérbe.
Az immár 19 éves múltra visszatekintő és Juniális néven ismert Arburg-hagyomány mindig párhuzamosan foglalkozik az adott év műanyag feldolgozási témakörének elméleti és gyakorlati oldalával. Idén a rendezvénynaptár felborulása miatt május 5-én és 6-án, Majális néven került megrendezésre a kötetlen szakmai program, amin az érdeklődők a koncepciók megismerése mellett a hatékony gyártáshoz vezető alkalmazásspecifikus gép- szerszám- és perifériakombinációkról is mélyreható ismereteket szerezhettek.
Az autóipari követelmények magas mércének számítanak a szerszámgépek világában. Amelyik konstrukció hozza azt a pontosságot, megbízhatóságot és költséghatékonyságot, hogy megállja a helyét az autóipari tömeggyártásban, arra bátran bízhatja bármelyik üzem a fontos megmunkálási feladatokat. 1 600 darab fogácsológép működtetése pedig olyan tapasztalatot eredményez, amivel kevesen rendelkeznek Magyarországon. Szőke Balázs, a DENSO Gyártó Magyarország Kft. karbantartási vezetője a TechMonitor olvasóival is megosztotta ezeket a tapasztalatokat.
Egyes szakértők biztosak abban, hogy az autóipar jövőjét az üzemanyagcellás járművek jelentik majd. De a hidrogénüzemű járművek egyelőre messze vannak attól, hogy meghódítsák a világ útjait. Nyilvánvaló azonban, hogy a H₂-autókhoz erős kábelekre és csövekre lesz szükség, a beszállítói körnek pedig időben el kell kezdeni felkészülni a technológiai változásokra.
2022. március 1-ig lehet az autógyártásból származó, jó karban levő ipari robotokat árverés útján megszerezni a Surplex.com oldalon.
A járműipar a valaha volt legnagyobb átalakulásán megy keresztül. Az elektronizáció, a chip- és nyersanyaghiány, az elszabaduló energiaárak, a COVID által okozott ellátási zavarok, valamint a munkaerőhiány soha nem látott kihívások elé állítják a szektort.
Már csak 2022. január 18-ig lehet az autógyártásból származó, jó karban levő ipari robotokat árverés útján megszerezni a Surplex.com oldalon.
A 2021-es Automotive Hungary a Hungexpo egyik új csarnokában, az oszlop nélküli E pavilonban került megrendezésre. A kiállítást közel egy évtizede azzal a céllal hívták életre, hogy egy közös fórumot jelentsen az autógyáraktól kezdve a beszállítókon át a kis- és középvállalkozásokig a magyar járműipar minden szereplője számára.
Az Automotive Hungary kiállítás közel egy évtizede azzal a céllal jött létre, hogy a magyar járműipar szakmai szereplői, a magyar autógyártóktól kezdve a beszállítókon át a kis- és középvállalkozásokig, találkozhassanak egymással.
9. Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítás 2021. november 16-18. között a HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban.
A Schaeffler-csoport nyugat-magyarországi telephelyén, Szombathelyen nyitja meg első, tisztán e-mobilitási komponenseket és rendszereket gyártó telephelyét, amely Magyarországon is az első olyan gyár, ahol kizárólag elektromos motorokhoz készítenek alkatrészeket. A telephely e-moblitási kutatási és fejlesztési központként is működik. Az új létesítmény, amelyet a Német Fenntartható Építési Tanács (DGNB) arany minősítéssel díjazott, jelentős mértékben hozzájárul a Schaeffler 2030-tól kitűzött céljához, miszerint a vállalat világszerte szén-dioxid-semleges termelésre vált.
Fokozódik a várakozás, hiszen 2021. szeptember 14-én nyitja meg kapuit az Automechanika Frankfurt Digital Plus. A háromnapos eseményt idén először szervezik meg hibrid formában, amely a frankfurti kiállítási területen található kompakt kiállítást egy online platformmal ötvözi. Így a kiállítók és a látogatók digitálisan is kapcsolatba kerülhetnek egymással. A termékinnovációk mellett a figyelem középpontjában azon témák és trendek állnak, amelyek jelenleg befolyásolják az autóipari utángyártott termékek piacát. A háromnapos rendezvénysorozatot számos partner és szponzor támogatja.
Budapesttől alig 70 km-re, Szentlőrinckátán jártunk, a mindössze 2 000 főt számláló község legnagyobb foglalkoztatójánál, a KÁTA CNC telephelyén. A több mint 20 éve, 1997-ben alakult céget annak idején egy bérelt csarnokban, akkor még bérelt gépekkel itt indította el Csányi János. Vele és a cég műszaki vezetőjével, Dobák Zsolttal beszélgettünk az immáron 300 embert foglalkoztató és egy jászberényi fiókteleppel is rendelkező vállalkozásnak a fejlődéséről, valamint gépberuházásainak történetéről.
A mobilitást a jövőben legfőképp a változó fogyasztói magatartás, az újonnan kialakuló ökoszisztémák, köztük az intelligens közlekedési rendszerek, az ezekre vonatkozó technológiai és jogi szabályozások, valamint a piaci szereplők együttműködésének új formái és az innovációs stratégia elmozdulása fogja meghatározni. A McKinsey legfrissebb autóipari kutatása szerint az autóipar nyereségessége folyamatosan csökken, a jelenlegi előrejelzések 3 százalék alatti várható haszonkulcsot vetítenek elő. A piaci dinamikát figyelembe véve számos autóipari vállalat fontolgatja egy olyan szervezett ökoszisztéma kialakítását, amely segít reagálni a csökkenő pénzügyi teljesítményre és egyúttal fokozni képes az együttműködést az ipar és a fogyasztói társadalom szereplői között.
A médiában sokszor beszámoltak róla, tehát biztosan hallotta már, hogy az autógyártók a félvezetői piac válsága miatt nem tudnak új autókat gyártani. A modern autók tele vannak elektronikával, de valóban olyan rossz-e a helyzet, hogy az a gyártás leállításához vezet? A félvezetői válság csak az autóipart érinti, és tényleg nincs rá gyógymód vagy egy oltás legalább?
Mik a trendek az utángyártott termékek piacán? Milyen kihívások várnak a szervizekre, például az alternatív hajtásrendszerek gyors terjedése miatt? Az idei Automechanika Frankfurt Digital Plus kiállítás kompaktabb formában kerül megrendezésre, a járványhelyzetnek megfelelően átalakított modellel, valamint az online termékek és szolgáltatások széles skálájával. A mintegy 200 fizikai kiállító azt jelzi, hogy töretlen az igény a személyes interakcióra. Újdonság, hogy az Automechanika a Hypermotion logisztikai szakkiállítással egy időben kerül megrendezésre a Frankfurti Kiállítási Központban, ami értékes inspirációt ad az autóiparnak többek között a rugalmas ellátási láncok, a flottakezelés és az IoT-rendszerek tekintetében.
Ünnepélyes keretek között tették le a német gépgyártó 4 milliárd forintból épülő új székhelyének és Ipar 4.0 bemutatótermének alapkövét Gödöllőn 2021. július 1-én. Az új bemutatóteremmel Magyarország válhat a TRUMPF csoport délkelet-európai – beleértve Törökországot is – csomópontjává.
A 1986-ban alapított francia Sicta-csoport alumíniumból készülő turbó-feltöltő kompresszorházak gravitációs öntésére és megmunkálására specializálódott. Európa második legnagyobb autóipari beszállítója ezen a területen. Partnerei között tudhatja többek között a Mercedes, a BMW, az Audi, a Jaguar, a Fiat és a Porsche márkák gyártóit is. Az autóipari átalakulások több szerszámgépet is eladólistára tettek, amiből most a magyar autóipari beszállítók is profitálhatnak.
„Nem számít, mennyire vagy sikeres ma, mindig a következő lépésen kell gondolkodnod” – mondta Jeff Bezos, az Amazon alapítója. Ha abból indulunk ki, hogy jelenleg őt tartják a világ leggazdagabb emberének, adhatunk némi hitelt a szavainak. És bár a „techguru” a kereskedelem világában alkotott maradandót, minden okunk megvan arra, hogy filozófiáját az iparba is átültessük, főként, hogy itt sem vagyunk híján olyan nagy horderejű változásoknak, amik folyamatos „újratervezésre” ösztönzik a vállalatokat.
2021. szeptember 14-16. között rendhagyó módon „Digitális plusz” formátumban rendezik meg az Automechanika Frankfurt szakvásárt. Az összes résztvevő egy helyre összesűrített fizikai kiállítása mellett a rendezvény mindenekelőtt arra nyújt lehetőséget a résztvevőknek, hogy digitális úton mutatkozzanak be és építsék kapcsolatrendszerét. Az iparág képviselőinek a napokban már bemutatott ajánlat minimálisra csökkenti a szakvásári részvétellel járó előkészületeket. Jövőre, 2022. szeptember 13-17. között az Automechanika-t a korábban megszokott módon a vásárvárosban, a világ vezető szakvásáraként tervezzük megrendezni.
Idén először hibrid eseményként rendezik majd meg az Automechanika Frankfurt szakvásárt. A fő hangsúly a fizikai eseményen és a személyes találkozások által kínált összes előnyön lesz. Ezt egészíti ki a minden kiállító számára elérhető digitális B2B kapcsolati platformok, amelyek különösen azon látogatók számára lesznek hasznosak, akik a járvány miatt nem utazhatnak el Frankfurtba. Az összes kiállító számára ingyenesen elérhető digitális funkciók maximalizálják a kapcsolatteremtési lehetőségek esélyét.
A birminghami székhelyű Sertec néhány éve vásárolta meg az Ászáron található Wild Manufacturing Hungary Bt. autóipari beszállítót, amelyet ma már Sertec Auto Structures Hungary Bt. néven ismerhetünk. A projektek kifutása miatt gyakran válik feleslegessé egy vagy több, az autóipari sztenderdek miatt amúgy kiváló állapotban lévő berendezés, amelyek még bőséges hasznot hoznak új tulajdonosaiknak. Akárcsak a minőség, az online aukció útján történő gépértékesítés is sztenderddé vált a Sertec életében.
2020-ban fordult elő először, hogy az észak-amerikai autóipar robotikai megrendeléseit megelőzték a többi iparágból származó megrendelések. 2020 negyedik negyedéve ráadásul a robotpiac második legjobb negyedévének bizonyult.
A BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék (TMIT), az Irányítástechnika és Informatikai Tanszék (IIT) és a Continental Deep Machine Learning Competence Center együttműködésében indult csapat a 2020-as, 34. NeurIPS konferencián megrendezett önvezető autós versenyen 3 kategória közül 2-ben első helyezést ért el, és a toplista több helyén is dominált.
A Mercedes-Benz folytatja elektromos offenzíváját a kompaktautók szegmensében, és ehhez kapcsolódóan nemrég egy fontos döntést hozott. Ennek a döntésnek köszönhetően a kecskeméti Mercedes-Benz gyár Magyarország úttörőjévé válik az elektromos autózás terén: az új EQB lesz az első Magyarországon gyártott tisztán elektromos meghajtású, sorozatgyártásban készülő jármű. A gyártásindítás tervezett időpontja 2021 utolsó negyedéve.
A koronavírus-járvány sosem látott kihívások elé állította az autóipart is. A világjárvány miatt a legtöbb vállalat szigorú óvintézkedéseket vezetett be, emiatt sok kötelező ellenőrzést nem tudtak elvégezni az auditorok. A Nemzetközi Autóipari Szövetség (IATF) több könnyítést is tett az elmúlt 8 hónapban, ennek értelmében a cégek például elhalaszthatták az aktuális auditokat. Mivel azonban sok helyen még mindig nem lehetséges személyes ellenőrzés, 2020 novemberétől bevezették a távauditokat. Ez rengeteg cégnek esélyt jelent arra, hogy ne veszítse el a tanúsítványát.
A Zuliefermesse Nemzetközi beszállítóipari szakkiállítás és az Intec Szerszámgépipari- és egyedi gépgyártás szakkiállítás 2023. március 7-10. között kerül sorra Lipcsében.
A speciális gépek gyártásával foglalkozó Schaeffler Sondermaschinenbau az Eplan Platformra támaszkodva egységesíti a villamos tervezési folyamatokat több telephelyén.
Az idei frankfurti Automechanika ugyan a pandémia miatt elmaradt, de a Messe Frankfurt egy új kezdeményezést indított ’Let’s Talk Business’ címmel.
Az automatizálási specialista és ipari robotgyártó támogatja a Volkswagent a jövőorientált hajtástechnológiák bővítésében. A vállalat összesen mintegy 1400 robotot szállít a VW gyáraiba a németországi Emdenbe és az Egyesült Államokbeli Chattanoogába, mely robotokat karosszéria- és akkumulátorgyártásban fogják használni.
A vásári kettős még ebben a kihívásokkal teli időszakban is ideális alkalmat nyújt a magyar kiállítók és látogatók számára ahhoz, hogy üzleti kapcsolatokat létesítsenek, egyúttal megismerjék az ipar legújabb fejlesztéseit.
2020 és a koronavírus merőben más évet hozott a HAJDU Cégcsoport különböző iparágban érdekelt társvállalatai számára. Amíg a HAJDU Autotechnika Zrt.-nél az autóipari volumenek hirtelen csökkenésére kellett működő stratégiát találni, addig az épületgépészeti termékeket gyártó HAJDU Hajdúsági Ipari Zrt. végig stabil piaccal számolhatott.
A Continental technológiai vállalat egyik hazai telephelye, a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. Fejlesztési Központja beruházást hajtott végre a járműdinamikai tesztpályájának átépítésével. A beruházási döntést a biztonsági funkciók és a vezetéstámogató rendszerek iránti piaci igények hívták életre, melyek eredményeként a Continental versenyképessége és a régióban meghatározó fejlesztői szerepe is erősödik, továbbá hozzájárul Magyarország magasabb hozzáadott érték alapú teljesítményének növeléséhez. A megújult tesztpálya immár öt modult biztosít a tesztelési igények teljesítéséhez, melyek a dinamikai felület, a kezelhetőségi pálya, a fékfelület, az emelkedő és lejtő modul, továbbá a döntött gyorsítósáv.
A járványhelyzetre adott hatósági korlátozások egyik napról a másikra tiltották meg a szakkiállítások megrendezési lehetőségét Magyarországon. A tilalmat ugyan nyáron feloldották, de a szabadságolások miatt reálisan csak ősszel indulhat újra a kiállítási szezon. A németországi vásárvárosok példájából kiindulva létezik életképes kiállítási koncepció járványhelyzet idején is.
Az ügyfelet nem elég egyszer megnyerni – vallja a FANUC Hungary Kft. csapata és ezzel a szellemiséggel közelítenek meg minden új és régi partnert. A sikerre pedig nem is kell jobb bizonyíték, mint az, hogy a japán gyártó gépei az új beruházásokban, a géppark bővítések esetén, illetve a felújítások során is az első választások között szerepelnek. Így volt ez a PLASTIC-FORM Kft.-nél is, ahol a pozitív tapasztalatok és a FANUC szerszámgépek teljesítménye döntő érvek voltak a géppark megújítása során. A vállalat tulajdonos-ügyvezetőjével, Burai Zsolttal beszélgettünk.
Online aukció indul egy ismert autóipari beszállító átszervezése miatt!
A Kiekert járműajtókhoz készít zárrendszereket, amely vállalat az iparágban a világ piacvezető vállalatának számít. Naponta mintegy 180 000 darab ajtózárat készítenek a csehországi Prelouc városában található legnagyobb gyáregységükben. A számos összeszerelési és tesztelési feladatok egyike a forrasztott csatlakozások 100%-os ellenőrzése. A kompakt röntgenvizsgálati tesztkamrában nagy pontossággal működő Stäubli robot kezeli a mintákat.
A koronavírus járvány miatt meghozott és meghosszabbított rendezvénystopra és utazási korlátozásokra való tekintettel a Messe Frankfurt az eredetileg 2020. szeptember 8-12. közötti időpontra tervezett Automechanika Frankfurt szakkiállítás elhalasztása mellett döntött.
Az autóiparban számos tényező befolyásolja az alkatrésztisztításra vonatkozó követelményeket; többek között az elvárt tisztaság, az áteresztőképesség, a rendelkezésre állás, az automatizálhatóság, valamint az egyszerű karbantarthatóság. Mivel klasszikus tömegtermékekről már csak ritkán beszélhetünk, ezért a különböző méretekkel rendelkező különféle alkatrészek egyedi terméktartó megoldásokat igényelnek. Erre a feladatra kiváló példa az autóipari fogaskerekek és tengelyek gyártási művelete.
A kapacitás- és hatékonyságnövelés minden autóipari beszállító számára kulcsfontosságú terület, mert a tömeggyártásból kikerülő alkatrészek esetében minden egyes megtakarított forint és másodperc aranyat – jelen esetben megrendelést – érhet. Az új gépek üzembe állításával azonban nem várt problémákkal is szembesülhet a vásárló. Minden problémára létezik azonban a szakértői megoldás, amint az a szekszárdi BHG-ASZ Kft. példájából is kiderült.
Rekordévet zárt a Mercedes-Benz Hungária Kft., idén is a vezető helyet szerezte meg a prémium személyautók eladásában, és jól teljesítettek a kishaszon- és nagyhaszonjárművek üzletágak is. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 2019-ben újabb sikeres évet zárt: mintegy 190.000 személygépkocsit gyártottak Kecskeméten, amellyel mintegy 3,7 milliárd eurós nettó árbevételt ért el a vállalat. Egy éven belül háromszor is sikeresen indították el az egymást követő új modellek sorozatgyártását.
Az ipari robotokat gyártó FANUC és a BMW AG autóipari vállalat aláírt egy keretszerződést 3500 darab ipari robot megvásárlásáról, melyek az új gyáregységekben lesznek a termelés segítségére.
Kelet-Közép-Európában javíthatnak versenyképességükön a nyugat-európai gépkocsigyártók, amelyek elsősorban a kutatás-fejlesztés (k+f) terén néznek szembe rendkívüli kihívásokkal – derül ki a McKinsey&Company tanácsadó cég legfrissebb tanulmányából. Olyan technológiák bevezetéséről van szó elsősorban, amilyen az önvezetés, a konnektivitás vagy az elektromos meghajtás.
Bő 40 százalékos emelkedéssel zárt tavaly az elektromos autók értékesítése Magyarországon. A zöld autókat jellemzően magánszemélyek vásárolják, de elsősorban nem környezetvédelmi szempontok miatt. Újdonságot jelent továbbá, hogy 2019-ben megjelentek a vidékiek és a családok is a villanyautó-piacon.
Két gazdasági szempontból rendkívül sikeres évet követően a 2019-es évre a világméretű bizonytalanság nyomta rá a bélyegét. Számos okból mégis bizakodásra ad okot a cső-, kábel- és huzalipar – bár a 2018-as konjunktúra-mutatókat már nem lehet megismételni.
Nézze meg, hogy hol készülnek az elektromos autók vezetékeit gyártó kábelfeldolgozó gépek!
A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?
A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?
A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?
A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?
Az Automotive Hungary és a vele egy időben rendezett Autótechnika-Autodiga szakkiállítás több mint 10 000 látogatót vonzott a Hungexpóba. Mennyire volt sikeres a kiálíltás az autóipari válság fenygető árnyékában? Megkérdeztük a kiállítókat.
2019. október 8–11. között rendezte meg a svájci Komaxhoz tartozó Komax Thonauer Kft. a hagyományos Technológiai Napjait, amelyre minden évben nagyszámú érdeklődő látogat el az új technológiák megismerése és azok alkalmazhatóságának személyes átbeszélése céljából. A négynapos rendezvény már az október 7-én megnyílt új cégközpontban került megrendezésre. Az új gyárépületről és a kábelfeldolgozó gépek gyártásának jövőjéről Alföldy-Boruss Áron, a Komax Thonauer Kft. ügyvezetője beszélt a TechMonitornak.
A svájci Komax csoport budakeszi leányvállalata, a Komax Thonauer KFt. Budakeszin létrehozott gyártócsarnokának ünnepélyes átadásával új időszámítás kezdődik a hazai kábeltechnológiai piacon.
2019. szeptember 16-21. között 150 országból mintegy 117 000 gyártástechnológiai szakember látogatott el a világ vezető fémmegmunkálási szakkiállítására. A csarnokokat alapvetően pozitív hangulat uralta és sok kiállító cég kellemesen csalódott a standok a vártnál nagyobb forgalmában.
Az Automotive Hungary és a vele egy időben rendezett Autótechnika-Autodiga szakkiállítás 15 országból érkező 200 kiállítója, valamint a számos szakmai program több mint 10 000 látogatót vonzott a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központba.
Az ipari felülettisztításban az ár és a minőség mellett a gyorsaság már régóta meghatározó tényezőnek számít, de az elmúlt években – végre – a környezettudatosság is felzárkózott negyedik döntési kritériumnak. Nem létezik olyan univerzálisan használható technológia, amely minden alkalmazásban optimális eredményekhez vezet, de olyan tudásközpontra már régóta igényt formált a magyar ipar, mint ami jelenleg formálódik a fővárosban. A centrumban megismerhető technológiákról Kisvárday-Papp Miklós, a PROFETT ügyvezető igazgatója beszélt a TechMonitornak.
Manapság számtalan, különféle 3D nyomtatási technológia és alapanyag közül választhat, és az eljárások száma idővel csak nőni fog. Fémnyomtatás, műanyag alapanyagból dolgozó lézerszinterezés, FDM és PolyJet technológia – és a lista folyamatosan bővül, az ipar által elfogadott eljárások sorában.
A graphIT Kft. autóipari standard CAD/CAM/PLM szoftvermegoldásokkal lesz jelen október 16-18. között a Nemzetközi járműipari szakkiállításon, a HUNGEXPO-n. A szakmai látogatók széleskörű tájékoztatást kaphatnak többek között a legnagyobb OEM-ek és beszállítóik által használt NX-ről és Teamcenterről, továbbá informálódhatnak a Solid Edge, a digitális gyártás (Tecnomatix termékcsalád) és termelésütemezési szoftverek autóipari alkalmazásáról.
Újra megnyitja kapuit a magyar és közép-kelet-európai járműipart bemutató komplex fórum, ahol az autógyártás teljes spektruma jelen van a formatervezéstől a gyártásig, lehetőséget teremtve a meglévő kapcsolatok ápolására és új üzleti kapcsolatok építésére.
7. nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítás 2019. október 16–18. között a HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban.
Idén november 13-14-én kilencedik alkalommal várja a régió szakembereit Közép- és Kelet Európa egyik meghatározó üzleti eseménye, a TRANSLOG Connect Kongresszus, ezúttal a Budapesti Kongresszusi Központban.
A PERFORMA 2019 szakmai konferencián az innovációk, technológiai újdonságok bemutatása és testközelbe hozása kerül a középpontba. Olyan trendekről, megoldásokról értekeznek a jelenlevők, amelyek nagyban hozzájárulnak a magyar piac modernizációjához és fejlődéséhez.
Tisztelettel hívunk minden érdeklődőt a 3. Nemzetközi Gépjármű- és Autóipari Mérnöki Konferenciára (VAE2020), melyet 2020. szeptember 2–4. között tartunk Miskolcon. A konferencia célja, hogy összehozza a tudományos és ipari területek szakértőit, és bemutassa ezen területek fejlődését.
Az adesso német IT-szolgáltató Magyarországon is képviseletet nyit, Budapesti székhellyel. A vállalat elsődleges célja az adesso-csoport termékportfóliójának bevezetése a hazai piacra.
Az Adient, vezető autóüléseket gyártó vállalat 1.3 milliárd forintos beruházás keretében bővítette magyarországi kapacitását. Jelenleg a világ minden harmadik autójába a vállalat által gyártott autóülés alkatrészek kerülnek beszerelésre. A most átadott legújabb, negyedik mezőlaki üzemcsarnokban a legkorszerűbb technológia alkalmazásával prémium kategóriás gépjárművekhez készítenek magas minőségi elvárásoknak megfelelő autóüléseket és ülés alkatrészeket. Az itt készülő termékek, olyan vezető európai autógyárak számára készülnek, mint például a BMW, a Daimler, a Ford, a Tesla, a Seat, a Toyota vagy a Volkswagen.
A Bosch, a technológiák és szolgáltatások vezető szállítója, magyarországi tevékenységének minden területén növekedést ért el 2018-ban. Teljes magyarországi árbevételét, beleszámítva a nem konszolidált vállalatok árbevételét és a saját vállalatai között folytatott kereskedelmi tevékenységeket is, 1317 milliárd forintra növelte 2018-ban, ami 13 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest.
Az additív gyártás egyre hatékonyabban egészíti ki a hagyományos gyártástechnológiát, és sikeresen alkalmazzák számos iparágban – többek között az orvosi technológiákban, valamint az autó- és légiiparban. Az öntödei-, az acél- és az alumíniumipar is felismerte a 3D nyomtatásban rejlő lehetőségeket, ezért a 2019. június 25–29. között Düsseldorfban megrendezésre kerülő GIFA, METEC, THERMPROCESS és NEWCAST szakvásárokon is kiemelt témakörnek számít az „Additive Manufacturing”.
Digitalizáció és elektromobilitás – ezek közül a megatrendek közül már egy is elég lenne ahhoz, hogy a termelőiparban és a gépgyártásban jelentős változásokat okozzon. De mit is jelent az pontosan, ha mindkettő párhuzamosan jelentkezik, és hogyan készüljenek fel a gyakorlatban a cégek a nagy változásra? Ezek a kérdések állnak az EMAG 2019. május 15-én és 16-án Salachban megrendezésre kerülő Technológiai Fórumának középpontjában. A rendezvény merész kísérletet tesz arra, hogy átfogóan tekintsen a jövőbe és egyúttal konkrét válaszokat is adjon. A fejlesztési eredmények bemutatása során tehát kiemelt szerepet kap a tudomány és a gyakorlat kapcsolata. A neves szakértők előadásaiban szó lesz többek között a „jövő mobilitása”, valamint a „big data” témakörökről a gyártási folyamat kontextusában. Ezenkívül az EMAG szakemberei különböző üléseken és egy ún. témavilág keretébe foglalva mutatják be az elektromobilitás új gyártási megoldásait.
Az április 13-án második alkalommal rendezi meg az Ikarus BSE Sporttelepen a Jövő Mérnökei Focikupát a PromoSport Kft, amely másfél évtizede foglalkozik élsport, illetve szabadidős sportesemények lebonyolításával.
Az autóipari csaphegesztő rendszerek terén globális állovasnak számító Nelson Automotive bejelentette, hogy az ügyfelek, a részvényesek és a partnercégek érdekeinek megfelelően teljes márkaváltást hajt végre.
2019. február 28-ig minden kiállító kedvezményesen foglalhatja le helyét az AUTOMOTIVE HUNGARY Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállításra!
A Nemzetközi Robotikai Szövetség (IFR) jelentése szerint a globális robotpiac 2017-ben 381 000 egységgel – 2016-hoz képest 30 százalékos növekedéssel – új rekordszintre emelkedett. Az ipari robotok értékesítési volumene 114 százalékkal nőtt az elmúlt öt évben (2013–2017). A volument vizsgálva elmondható, hogy a globális robotpiac értéke 21 százalékkal, 16,2 milliárd dollárra növekedett 2016-hoz képest.
Az autóiparban felgyorsult a modellváltás, ami komoly kihívás elé állítja a beszállítókat, állandó készenlétet és nagyon rugalmas reagálást feltételez tőlük. A Nemzetközi Gépjármű Különbizottság (IATF) által kifejlesztett – az ISO 9001-re épülő – minőségirányítási rendszer egyetlen rendszerben foglalja össze a késztermékgyártókra és azok beszállítói hálózatára vonatkozó minőségi követelményeket. Az IATF 16949:2016 gépjárműipari minőségirányítási rendszer bevezetésének tapasztalatairól Piheni Zsolt, az Indupro Kft. ügyvezetője beszélt a TechMonitornak.
A Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánja, dr. Hanula Barna, A járműfejlesztő mérnökök jövője címmel tart inspiráló előadást 2018. november 10-én a Fejlesztőmérnökök Napján, Győrben!
Sikerrel zárult a 6. AUTOMOTIVE HUNGARY Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítás és a 27. AUTÓTECHNIKA-AUTODIGA Nemzetközi járműfenntartó-ipari szakkiállítás a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. A kiállításra szervezett szakmai konferenciák telt házzal zajlottak, és a résztvevők szerint különösen eredményes volt a beszállítói fórum, ahol számos üzlet köttetett.
A jó gyakorlatok megismerése és a kapcsolatépítés lehetősége minden évben nagyszámú érdeklődőt vonz ősszel Budakeszire. Az idén szeptember 11–14. között megtartott Technológiai Napokon bemutatott legmodernebb kábelfeldolgozó gépek és gyártóberendezések olyan megatrendekre kínálnak megoldást, mint a napjainkban minden gyártó cég életét megkeserítő munkaerőhiány.
2018. október 1-én új mérföldkőhöz érkezettel a Komax Thonauer Kft. Ünnepélyes keretek között letették az új irodaépület és szerelde alapkövét. Az ünnepségen a Komax képviseletében Günther Silberbauer ügyvezető igazgató is részt vett.
2018. október 17–19. között újra megnyitja kapuit a magyar és közép-kelet-európai járműipart bemutató komplex fórum, ahol az autógyártás teljes spektruma jelen van a formatervezéstől a gyártásig, lehetőséget teremtve a meglévő kapcsolatok ápolására és új üzleti kapcsolatok építésére!
Céglátogatást tartottak az SEG Automotive cégcsoport miskolci telephelyén: a látogatáson több mint 30 igazgató és vezető vett részt egész Magyarországról, akik betekintést nyerhettek a régió egyik legnagyobb gyárának és a legnagyobb logisztikai központjának működésébe. A Starters E-Components Generators Automotive Hungary Kft. a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) tagjait látta vendégül. A DUIHK rendszeresen szervez céglátogatásokat gyártással foglalkozó tagvállalataihoz, és a szezon első ilyen látogatása múlt héten az SEG Automotive legnagyobb európai gyárába vezetett.
A Mercedes-Benz gyár 2012 tavaszán kezdte meg termelését Kecskeméten, majd 6,5 év elteltével elérte az egymilliós darabszámot. Ennyi autóval kétszer ki lehetne rakni a kecskeméti gyár és rastatti testvérgyára közötti autóutat oda-vissza.
A TechMonitor olvasói idén is ingyenesen tekinthetik meg az AUTOMOTIVE HUNGARY széleskörű kiállítói kínálatát.
Az ORDERFOX.com gépbörze megjelenésével egy további platform-feature lett online elérhető. Stratégiai, globális partnerkapcsolataink gépgyártókkal és használtgép-portálokkal gondoskodnak folyamatosan az aktuális ajánlatokról.
A Juniális egy immár 16 évre visszatekintő Arburg-hagyomány, amely párhuzamosan foglalkozik az adott év műanyag feldolgozási témakörének elméleti és gyakorlati oldalával. A június 20-án tartott rendezvényen az érdeklődők a koncepciók megismerése mellett a hatékony gyártáshoz vezető alkalmazásspecifikus gép- szerszám- és perifériakombinációkról is mélyreható ismereteket szerezhettek.
A glasstec szakvásáron az üvegipar teljes értéklánca megtalálható egyetlen helyen, az üveggyártástól és az üvegipari gyártástechnológiákon át a feldolgozásig és megmunkálásig, valamint a tényleges alkalmazásokig és a termékekig.
Sikerrel zárult a GOM világszerte 42 helyszínt, köztük Budapestet is érintő nemzetközi méréstechnikai workshop-sorozata. Az öntészeti tematikájú szakmai napon meghívott előadóként a hazai ipar és az oktatási szektor neves képviselői osztották meg tapasztalataikat. A rendezvénynek a GOM kizárólagos hazai disztribútora, az R-Design Studio Mérnök Iroda Kft. adott otthont.
A gépjárműveket kiszolgáló piac vezető nemzetközi szakvására, a frankfurti Automechanika nyomós okkal ünnepelhet – 2018. szeptember 11. és 15. között a 25. évfordulójára hívja a szakmabelieket.
Angela Merkel német szövetségi kancellár és Peña Nieto mexikói elnök is ellátogattak a Hannover Messe/CeMAT vásárduóra. A kézfogás helyett mindketten ökölpacsit adtak a robotoknak – jelezve, hogy az emberek között elterjedt természetes interakciók már a digitalizálás, a robotok és a gépi tanulás területein is hódítanak.
Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Cars termelésért és ellátási láncért felelős igazgatótanácsi tagja: „Az egymilliárd eurós beruházás keretében Magyarországon építjük fel a Mercedes-Benz Cars világméretű termelési hálózatának első full-flex gyárát. Ebben rugalmasan, egyazon gyártósoron állíthatóak elő a legkülönbözőbb járműmodellek a kompakt autóktól a hátsókerék-meghajtású limuzinon át a különböző meghajtással rendelkező járművekig, az elektromos autókat is beleértve. Ezzel a gyárral továbbfejlesztjük a Factory 56 gyártási koncepcióját.”
A Bosch, a technológiák és szolgáltatások vezető szállítója, magyarországi tevékenységének minden területén növekedést ért el 2017-ben. Teljes magyarországi árbevételét, beleszámítva a nem konszolidált vállalatok árbevételét és a saját vállalatai között folytatott kereskedelmi tevékenységeket is, 13 százalékkal, 1304 milliárd forintra növelte 2017-ben. Ugyanebben az időszakban a magyar piacon elért forgalma 2 százalékkal, 244 milliárd forintra nőtt.
A világ egyik vezető autóipari beszállítója, a Continental 240 000 alkalmazottat foglalkoztat 61 országban, Magyarországon hat gyárral és egy gumiabroncs kereskedelmi képviselettel és logisztikai központtal van jelen és a bérelt munkaerővel együtt mintegy nyolcezer munkavállalót foglalkoztat. Összeadva már számos 3D nyomtatóval szereztek közvetlen tapasztalatot, a cégcsoporton belül kialakult szakértői kör azonban a kétfejes, asztali Ultimaker 3 printereket választotta az elvárásaiknak leginkább megfelelő, ajánlott 3D nyomtatóknak. Endrődi Balázs ipar 4.0 mérnök mesélt nekünk az additív gyártás jellemző felhasználási területeiről a budapesti telephelyen.
Immáron hat éve hirdet nemzetközi csereprogramot az Eckerle CNC forgácsolást tanuló szakiskolásoknak, amely során idegen környezetben, az iskola falain túl mélyíthetik el szaktudásukat. Ezúttal a németországi Eckerle üzem gyakornokai jártak Magyarországon tavasszal, páratlan évben a magyar fiatalok mehetnek majd Németországba.
2018. május 23-25 között rendezik a Miskolci Egyetem a 2. Nemzetközi Jármű- és Autóipari Konferenciát, VAE2018. Hívunk és várunk kiállítókat a rendezvényre. A konferencia célja, hogy összefogja mind az egyetemi, mind az ipari területek szakértőit. Pályaorientációs napot szervezünk a borsod megyei középiskolásoknak a NOHAC és a BOKIK részvételével május 24-én.
A februári összesítés szerint már több mint 550 kiállító cég jelezte részvételét a Karlsruhei Kiállítási Központban az idei PaintExpo szakvásáron a folyékony- és porfestés, valamint a tekercselt burkolatok területeiről. Az ismételten rekordokat döntögető kiállításról idén is összeállítottunk egy technológiai összképet.
A közel 35 milliárd Ft értékű fejlesztés olyan termelési kapacitásnövekedést eredményez, amellyel a könnyű súlyú, tartós és könnyen tisztítható Alcoa® szállítmányozási célú keréktárcsák iránti megnövekedett keresletnek a vállalat eleget tud tenni.
Csökkenő gyártási idők, optimalizált alapanyagfelhasználás, feladatra szabott alkatrészek és alacsonyabb költségek. A 3D nyomtatás ezen előnyeit a gyártás egyre több területén ismerik fel, azonban az igazán gyors elterjedés gátja a különböző nyomtatási megoldásokat ismerő, tapasztalt szakemberek hiánya. A technológiát, amely egyre jobban átformálja az autóipart is, 2018. tavaszától az Audi szak- és továbbképző intézményében, az Audi Akadémián is oktatni fogják.
Az Adient - vezető autóüléseket gyártó vállalat - a magyar szakemberek részvételével zajló projektben a világon elsőként teljesen holtjátékmentes működésű ülés háttámla állító termékcsaládot fejlesztett. A projekt 996 millió forint vissza nem térítendő uniós támogatásban részesült.
Májusban rendezik a XI. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Versenyt Egerben, ahol az eddigi megmérettetésekhez képest is új, érdekes és kreatív mérnöki megoldásokkal találkozhatunk majd. A 2018. május 10-12. versenyhétvégén a szigorított biztonsági előírások miatt quad-típusú járművek már nem indulhatnak az érsekkerti futamokon, ez azonban nem szegte kedvét a mezőnynek – egészen új léghajtányok érkeznek tavasszal.
Az Adient - vezető autóüléseket gyártó vállalat – december 15-én hivatalosan is megnyitotta harmadik móri telephelyét. Az új egységben prémium kategóriás gépjárművekhez készítenek magas minőségi elvárásoknak is megfelelő ülésállító mechanizmusokat, vezető európai autógyárak számára.
Az innováció minden vállalat számára kihívást jelent. Egy forradalmian új termék vagy fejlesztés szinte megfoghatatlan azoknak, akik egyedül vágnak neki.
Idén is sikerrel zárt az AUTOMOTIVE HUNGARY és AUTÓTECHNIKA, a régió egyedülálló nemzetközi járműipari beszállítói és járműfenntartó-ipari szakkiállítás-együttese. A HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontba tízezren látogattak ki október 18–21. között. A résztvevők különösen hasznosnak találták a kiállítás idején rendezett szakmai fórumokat, kerekasztal-beszélgetéseket, amelyeken az ágazat számos fontos képviselője jelen volt.
2017. szeptember 19–22. között összesen 35 gyártóberendezés várta a vezetékfeldolgozás, valamint a keverés- és adagolástechnika aktualitásai iránt érdeklődőket. A vendéglátó Thonauer Kft. a napi rutin módosításával is kedvezett a mintegy 90 személyesen megjelent ügyfélnek.
Októberben újra megnyitja kapuit a magyar és közép-kelet-európai járműipart bemutató komplex fórum, ahol az autógyártás teljes spektruma jelen van, a formatervezéstől a gyártásig, lehetőséget teremtve a meglévő kapcsolatok ápolására és új üzleti kapcsolatok építésére!
A TechMonitor olvasói idén is ingyenesen tekinthetik meg az AUTOMOTIVE HUNGARY széleskörű kiállítói kínálatát.
Immáron 25 éve képviseli hazánkban az Eckerle Magyarország Automotive és Industrie üzletágai a cégcsoport teljes szériagyártási, termék- és folyamatfejlesztési, valamint műanyag technológiai tevékenységeit. A jubiláló kiskőrösi üzem mellett, tíz éve Bólyon, valamint ma már Császártöltésen és Zalaegerszegen is megtalálhatóak gyáregységeik. Magyarországon összesen 1200 fő dolgozik, így az Eckerle cégcsoport nemzetközi munkavállalói létszámának több mint egyharmadát már hazánkban foglalkoztatja a vállalat. A kezdetekről és az azóta eltelt 25 évről Joachim Eckerlével, az Eckerle tulajdonosával beszélgettünk.
Tíz évvel ezelőtt az AVENTICS egri üzemegységének munkatársai olyan lehetőségeket kerestek, melyekkel szorosabb kapcsolatot tud kialakítani a cég a hazai felsőoktatási intézmények és a pneumatika világa között. A figyelemfelkeltés, valamint a termékek népszerűsítése mellett, a gyár a gyakorlatorientált képzést kívánta erősíteni az egyetemek és diákjaik számára. Ekkor született meg egy olyan jármű gondolata is, melynek működését pneumatikus hajtás biztosítja, így jött létre a Pneumobil.
Mint a világ egyik vezető pneumatikus berendezéseket és rendszereket gyártó cége, az AVENTICS bejelentette, hogy megvásárolta a fejlett mechatronika területén élenjáró Vector Horizon Technology LLC vállalatot. Ezzel a cégvásárlással a pneumatika szakértői globálisan erősítik pozíciójukat a kereskedelmi járművek üzletágában.
Az autóipari trendek és a piaci igények alapján – szakmai partnereivel közösen – a Hungexpo Zrt. 2013-ban szervezte meg az első AUTOMOTIVE HUNGARY-t, melynek társrendezvénye az AUTÓTECHNIKA nemzetközi járműfenntartó-ipari szakkiállítás lett. Azóta a kiállítási csokor mind kiállítószámban, mind területben, mind a szakmai látogatókat tekintve folyamatosan bővül, és a régióban meghatározó eseménnyé nőtte ki magát.
Digitalizációval, automatizálással és az ergonómia fejlesztésével növelné a produktivitást az idei évben a kiskőrösi központú Eckerle, amely 25 éve tevékeny Magyarországon. A hazánkban négy telephellyel rendelkező vállalat ezáltal 15 százalékos forgalomnövekedést tervez 2017-re. Az Eckerle tavaly megközelítőleg 66 millió terméket állított elő hazánkban.
2016-ban ismét nőtt a Bosch csoport árbevétele: az előzetes számadatok alapján 3,5 százalékkal, 73,1 milliárd euróra emelkedett. Árfolyamhatások nélkül az árbevétel 5,4 százalékos növekedést mutatott, így az árfolyamok kedvezőtlen alakulása mintegy 1,3 milliárd euróval vetette vissza az árbevételi eredményeket.
Az olasz Chiaro Macchine Speciali mérnöki vállalat speciális rendszereket tervez, amelyeket világszerte használnak az autógyárakban. 2015-ben a vállalat egy új Haas VM-6 függőleges megmunkálóközpontot kapott, amelynek használatával a Chiaro mérnökei csökkenteni tudták a megmunkálás beállításának időtartamát, és sokféle, különböző méretű alkatrészt képesek könnyebben megmunkálni.
Az elmúlt két év gyenge üzleti eredményei után az üvegipar most nagyon pozitív jövőképet vázolt fel, amiben jelentős szerepe volt a számtalan kiemelkedő teljesítményt felvonultató glasstec innovációs erejének is. A vásár négy napja alatt 52 országból 1 235 kiállító cég mutatkozott be a több mint 100 országból érkezett mintegy 40 200 látogató előtt.
A tavalyinál több mint 10%-kal többen, közel 10 000-en látogattak el a 4. Automotive Hungary és 25. Autótechnika kiállításra a Budapesti Vásárközpontba. A két kiállítás együtt komplex képet mutatott a járműipar jelenlegi trendjeiről, a fejlődési irányokról, az innovációs lehetőségekről és a szakember-utánpótlás helyzetéről.
Stratégiai megállapodást köt a magyar kormány és a hazánkban elsősorban okos kormányrendszereiről ismert német thyssenkrupp konszern. A vállalat budapesti E/E (elektromos és elektronikus) fejlesztőközpontja és beruházásai fontos szerepet játszanak a magyar autóiparban, de lifttechnológiával, ipari alapanyagok kereskedelmével és kapcsolódó szolgáltatásokkal is jelen van a konszern Magyarországon.
Folyamatosan bővíti dolgozói állományát a következő időszakban az Eckerle cégcsoport a hazai üzemegységekben. Magyarországi telephely- és munkaerő-fejlesztéseivel több száz szabad pozíciót kínál a vállalat versenyképes keresettel, több szakterületen, hosszú távon akár nemzetközi előmenetellel.
A világ minden részéről beruházni érkezett szakemberek kitűnő vásári hangulatot teremtettek a Düsseldorfi Vásárközpontban.
A döntően hazai résztvevők számára rendezendő konferencia célja, hogy összekapcsolja az egyetemi oktatókat, kutatókat és hallgatókat, valamint az ipari szakembereket, kutatókat, fejlesztőket és gyártókat, mind a járműmérnöki oktatás, mind a kutatás és a gyártás területén.
Minden eddiginél sikeresebben zárult az AUTOMOTIVE HUNGARY és AUTÓTECHNIKA kiállítás a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. A szombaton véget ért rendezvényen 10 ország több mint 250 kiállítója vett részt, a kiállításokkal párhuzamosan zajló üzleti fórumokon pedig számos sikeres tárgyalást bonyolítottak a részvevők.
A nagy érdeklődésre való tekintettel és a kivételes összetételű gépparknak köszönhetően az eredetileg tervezett szeptember 23. helyett szeptember 30-ig fogadta a Thonauer Kft. a vállalat termékei és aktualitásai iránt érdeklődőket.
Az eddigi sikeres kiállítások alapján 2016-ban a Hungexpo Zrt. újra megrendezi a járműipar legnagyobb regionális fórumát, ahol minden járműipari ágazat képviselteti majd magát, multinacionális cégek, világmárkák, kis- és középvállalkozások egyaránt jelen lesznek, lefedve a járműgyártás teljes folyamatát.
1899-ben terhes lett egy bécsi operaénekesnő, noha nem volt férjnél. Nem nagy ügy – gondolhatnánk, a K.u.K korszak csak a felszínen volt prűd, a háttérben – a korabeli sajtó csámcsogásától kísérve – zajlottak a szerelmi afférok, nagy port felverő válások és háromszögek. Gondoljunk csak Andrássy Gyulára, Mikszáthra vagy akár Rudolf főherceg drámába torkolló légyottjára Maria Vecerával.
Látogasson el a Thonauer Nyílt Napok rendezvényre, ahol a cég bemutató termében alaposabban megismerheti a vállalat termékeit, aktualitásait.
A TechMonitor olvasói idén is ingyenesen tekinthetik meg az AUTOMOTIVE HUNGARY széleskörű kiállítói kínálatát.
Az Eckerle Magyarország Automotive és Industrie üzletágai a cégcsoport teljes szériagyártási, termék- és folyamatfejlesztési, valamint műanyag technológiai tevékenységeit képviselik hazánkban immáron 25 éve. A jubiláló kiskőrösi üzem mellett 10 éve Bólyon, valamint ma már Császártöltésen és Zalaegerszegen is megtalálhatóak gyáregységeik. Magyarországon összesen 1200 fő dolgozik, így az Eckerle cégcsoport nemzetközi munkavállalói létszámának több mint egyharmadát már itthon foglalkoztatják.
A Henkel Loctite és Teroson márkái piacvezetők a járműjavítási és karbantartási segédanyagok területén. A járműjavító ipar szakemberei számos értékes tippet találnak az új www.jarmuragasztas.hu weboldalon a javítási és ragasztási feladatokról.
Elkészült az Antolin Hungary Kft. több mint 5,5 milliárd forintos beruházással épített gyártócsarnoka a Kecskeméthez közeli Helvécián.
13 az 5 200-ból. Nem hangzik túl soknak, mégis az utóbbi évek legjelentősebb magyar kiállítói részvételét ezzel a két számmal lehet a legszemléletesebben kifejezni. A világ legnagyobb ipari szakkiállításán a közösségi stand mellett önálló magyar kiállítók is részt vettek, és véleményüket, tapasztalataikat – a teljesség igénye nélkül – most a TechMonitor olvasói is megismerhetik.
Mindössze tíz hónap alatt megduplázta kecskeméti gyártókapacitását a világ egyik vezető autóipari beszállítója, a Freudenberg Sealing Technologies. A négymillió eurós befektetéssel hatezer négyzetméteresre bővített gyáregységet, amelyben innovatív tömítéseket állítanak elő, pénteken adták át Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter jelenlétében. Ezzel sikeresen fejezték be 13 millió eurós, több évre szóló befektetési programjuk első részét.
2016. június 30-ig kedvezményesen foglalhatja le helyét az AUTOMOTIVE HUNGARY Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállításra!
A Bosch, a különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója, magyarországi tevékenységének minden területén két számjegyű árbevétel-növekedést ért el 2015-ben. Beleszámítva a nem konszolidált vállalatok árbevételét és a saját vállalatai között folytatott kereskedelmi tevékenységeket is, 2014-hez képest 16 százalékkal, 959 milliárd forintra növelte teljes magyarországi árbevételét.
Ma már három kontinensen közel négyezer munkatársat foglalkoztat az Eckerle cégcsoport, amelynek története a német gazdasági csoda, a Wirtschaftswunder idején vette kezdetét. A németországi Bühlben 1968- ban egy családi vállalkozásként működő lakatosműhely az évek során folyamatosan fejlődő, multinacionális vállalattá nőtte ki magát.
Mindeddig bevett szokásnak számított a gumiabroncs-prototípusok futófelületének teljes egészében kézzel történő kifaragása. A hannoveri gumióriás azonban szakított a gyakorlattal: a Continental üzemében a nehéz feladatot precíz Stäubli robotok vállalták át. A robotok által forró késekkel végzett munka nagyon pontos, gyors és reprodukálható – egy high-tech megoldás, valódi know-how-val fűszerezve.
A Zuliefermesse idestova 17. esztendeje Közép-Európa egyik legfontosabb nemzetközi szakmai találkozója, ahol kétévente a beszállító ipar és szerszámgépgyártás beszállítói és rendszergazdái, a végtermék-gyártók és konkrét beszállító partnert keresők találkoznak.
A gépgyártás mindig a fejlett országok húzóágazatai közé tartozott azon egyszerű oknál fogva, hogy viszonylag kevés alapanyagból nagy termelési értéket képes előállítani. Más szavakkal: magas a hozzáadott értéke, amit Magyarországon csak kevés más ágazat mondhat el magáról. A rendszerváltás utáni bő évtizedben a hazai gépgyártás is a padlóra került, mára azonban szinte a reneszánszát éli az iparág gyorsan növekvő régi motorosokkal és reményteljes új belépőkkel. A Thonauer Kft. egyedi gépgyártásáról Kokavecz László üzletágvezető beszélt a TechMonitornak.
A termelés-kihelyezés főbb okaiként a hazai gyártás versenyképességének romlása mellett a piac megőrzését és bővítését szokás említeni. Bármi legyen is az ok, régiónk autóipari felfutása jelentős növekedési potenciált tartogat még magában a szektor beszállítói számára. A decentralizált automatizálási technikai szakértőjének számító Murrelektronik GmbH 2012-ben érkezett hazánkba és oppenweileri központi gyáregységébe most a TechMonitor is meghívást kapott.
A 2015-ös „Év befektetője” hét kategóriában kiosztott díjátadó ünnepségén az ”Év K+F beruházója” elismerést a Robert Bosch Kft. kapta. A díjat Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter adta át Oliver Schatznak, a Bosch Budapesti Fejlesztési Központ vezetőjének.
Sikerágazattá vált Magyarországon az egyedi gépgyártás, gombamód szaporodnak a célgépépítéssel foglalkozó cégek, a már meglévők pedig erőteljes növekedési fázisban vannak. Az egyedi gépgyártás sajátosságairól Trümper Gerald, a tapolcai Rhodius Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, Fülöp Ádám gépészmérnök, Ángyán Zoltán gyártómérnök és Dobos Máté, a Vesz-Mont Kft. értékesítési menedzsere beszélt a TechMonitornak.
A Magyarországon gyártott immár 500 000 Mercedes-Benz autóból akár oda-vissza is ki tudnánk rakni a Kecskemét - Rastatt autóútvonalat. „A kecskeméti Mercedes-Benz gyár a rastatti testvérgyárral együttműködve nagymértékben hozzájárul a kompaktgépjárművek szegmensének növekedéséhez“ – nyilatkozta Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Cars termelésért és ellátási láncért felelős igazgatótanácsi tagja. A gyár új beruházásokat is tervez.
Magyarországon és a KKE-régióban működő prémium autógyártók gyári beszállítójává kíván válni a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft., amely 2020-ra több mint duplájára emeli gyártókapacitását a 2013-ban megkezdett, 276 millió euró értékű beruházás révén. Az Európában egyedülálló, teljesen automatizált BIRD-technológiának és a gyártókapacitás bővülésének köszönhetően a tatabányai gyár a Bridgestone meghatározó, a legfejlettebb technológiával rendelkező európai üzemévé léphet elő.
A motorsportot és a nagy teljesítményű autók szektorát a jól ismert, nagynevű szervezetek uralják, amelyek némelyike egyidős magával az autóval. Ebben az iparágban természetes a nagy zaj, mégis van néhány vállalat, amely abból él, hogy nagyon csendben marad – mint például az olasz keréktárcsagyártó, egyben a Haas hűséges ügyfele, a 2Elle.
A CNC-Bearbeitung Jürgen Buss GmbH tulajdonosa az amerikai dolgok szerelmese: imádja például a klasszikus autókat, az autósportot és a Haas gépeit. 1992-ben alapított cégével jelentős eredményeket ért el, amit saját bevallása szerint jelentős részben annak köszönhet, hogy Haas CNC-gépekbe fektetett be.
A CES legnagyobb érdeklődéssel várt kiállítói minden évben az autóipar szereplői, akik 2016 januárjában is kitesznek magukért. A GM, az Audi vagy éppen a Mercedes mérnökei soha nem látott balesetelkerülő alkalmazásokkal, 3D nyomtatóval gyártott alkatrészekkel, szélvédőbe épített kijelzőkkel és számos elképesztő újdonsággal készülnek a világ legnagyobb technológiai kiállítására.
Az üzemi állapotok és intézkedések egyértelmű és jól látható továbbítása terén a jelzőfények kiemelt szerepet töltenek be a legtöbb berendezés és rendszer esetében. Az autóipari beszállító, Brose első alkalommal használja a Balluf új, integrált IO-Link interfésszel ellátott "Smart Light" LED-es jelzőfényét.
Több mint nyolcezren látogattak ki az idei AUTOMOTIVE HUNGARY és AUTÓTECHNIKA 2015 szakkiállításokra a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontba október 28. és 31. között. A régió legnagyobb autóipari beszállítói és járműfenntartó-ipari rendezvényén 11 ország 300 kiállítója vett részt, ami 15 százalékos növekedést jelent a tavalyi számokhoz képest.
A TechMonitor olvasói idén is ingyenesen tekinthetik meg az AUTOMOTIVE HUNGARY széleskörű kiállítói kínálatát.
A Bosch 2015. augusztus 7-én nyitotta meg Budapesten a cégcsoport második legnagyobb európai autóipari fejlesztési komplexumának új központi épületét.
Átadták pénteken a németországi székhelyű Gealan Formteile GmbH székesfehérvári műanyagipari gyártócsarnokát, a Sóstói Ipari Parkban található üzembe mintegy kétmillió eurót (hatszázmillió forint) fektettek be.
Tíz munkahely létesült az ajkai ipari parkban működő autóalkatrész gyártó cégnél három milliárd forintos uniós fejlesztésnek köszönhetően
Tizenkétmilliárd forint összértékű beruházást hajt végre Debrecenben a Schaeffler csoporthoz tartozó, gördülő csapágyakat gyártó FAG vállalat, a német autóipari cég újabb befektetése 72 új munkahelyet teremt – jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter pénteken Budapesten.
Mintegy 2,7 milliárd forintból fejlesztette gyártókapacitását és technológiáját, teremtett több mint félszáz új munkahelyet a német tulajdonú Rosenberger Magyarország Kft. jászárokszállási gyárában – jelentette be a helyszínen a projekt szerdai zárórendezvényén az európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkár.
A Harman Professional júliusra tervezi a gyártás elindítását Pécsen: a gyártáshoz szükséges alapanyagokat megrendelték, folyamatban van a 420 dolgozó kiválasztása, a három és fél milliárd forintos barnamezős beruházást az Elcoteq egykori üzemében valósítják meg – nyilatkozta az MTI-nek a cég ügyvezetője csütörtökön, miután a Külgazdasági és Külügyminisztériumban bejelentették a beruházást.
Gyarapítja a Suzuki számára szállított termékeinek körét a Rába Járműipari Kft., miután mintegy 2 milliárd forint értékű üzleti megállapodást kötött erről a Suzukival - tájékoztatta a győri székhelyű vállalat csütörtökön az MTI-t.
Új gyáregységet alakít ki a Veszprém megyei Ajkán az autóalkatrészeket gyártó francia Le Bélier vállalat, a beruházás értéke nyolcmilliárd forint - hangzott el a Külgazdasági és Külügyminisztériumban, ahol stratégiai partneri megállapodást írtak alá a francia autóipari beszállító és a magyar kormány képviselői kedden Budapesten.
A korábban is a legmodernebb technológiákat és gépállományt alkalmazó Tisza Automotive 2014-ben tovább növelte gépparkját. Egy új technológia bevezetéséhez ugyanis a dán ipari robotkarokat gyártó cég, az Universal Robots termékével, egy UR10-es robotkarral bővültek.
Az indiai Apollo Tyres gumigyár Magyarországot választotta Szlovákia helyett kelet-európai beruházása helyszínéül, ezzel 1200 munkahely jöhet létre - írja a magyar gépjárműgyártók és beszállítók honlapja, az autopro.hu szakportál szlovák lapinformációkra hivatkozva.
Folytatódik a Continental váci telephelyén tavaly elindított műanyag kompetencia központ kialakítása: a beruházás során olyan technológiákat telepít a cég az üzembe, amelyek egy része a nemzetközi piacon is újdonságnak számít - közölte a cég.
Létszámbővítést tervez az idén két miskolci gyárában, Hatvanban és Budapesten is a Bosch cégcsoport, amely több állásbörzén is várja az érdeklődőket a következő hónapokban.