Az iparvállalatok belső logisztikája az automatizáció sikertörténete lehet, aminek jelei már hazánkban is kezdenek megmutatkozni. A technológiai áttörés egyik leglátványosabb elemét az autonóm mobil robotok (AMR) jelentik, amelyek a közeli jövőben emberi beavatkozás nélkül végezhetik majd el az üzemen belüli anyagáramlást. Profi rendszerintegrátorral pedig ez már akár most is megvalósítható.
At the BMW Group, everything starts with passion. It turns a profession into a vocation. It drives us to keep reinventing mobility and bring innovative ideas onto the roads. Enthusiasm for joint projects turns a team into a strong unit where every opinion is valued. It is only when expertise, highly professional processes and enjoyment of work unite that we can shape the future together.
Rekordsebességgel, 8 hónap alatt végezték el az épülő gyár villamosenergia-ellátásához szükséges alapinfrastruktúra-fejlesztés munkálatait.
Javában zajlik a BMW Group legújabb gyáregységének, a 140.000 m2-en elterülő akkumulátor-összeszerelő üzemének építése, ahol a BMW Neue Klasse modellekben használt hatodik generációs akkumulátorokat készítik majd.
At the BMW Group, everything starts with passion. It turns a profession into a vocation. It drives us to keep reinventing mobility and bring innovative ideas onto the roads. Enthusiasm for joint projects turns a team into a strong unit where every opinion is valued. It is only when expertise, highly professional processes and enjoyment of work unite that we can shape the future together.
At the BMW Group, everything starts with passion. It turns a profession into a vocation. It drives us to keep reinventing mobility and bring innovative ideas onto the roads. Enthusiasm for joint projects turns a team into a strong unit where every opinion is valued. It is only when expertise, highly professional processes and enjoyment of work unite that we can shape the future together.
Az automatizálási specialista és ipari robotokat gyártó FANUC újabb jelentős megrendelést kapott a Volkswagen-csoporttól. A vállalat 2022-ben és 2023-ban összesen mintegy 1300 robotot szállít a csoport négy üzemébe, hogy támogassa az ottani termelést.
Frankfurtban 2022. szeptember 13-17. között újra összegyűlik a nemzetközi autóipari alkatrészpiac apraja-nagyja. Több mint 60 ország vezető iparági cégei erősítették már meg részvételüket az Automechanika szakkiállításon, az ágazat legfontosabb nemzetközi találkozóhelyén. Az Automechanika Innovation Awards-ra pedig rekordszámú pályamű érkezett. A szervezők minden eddiginél nagyobb figyelmet szentelnek a személyes kapcsolatépítés elősegítésére, ezenkívül az autóipari logisztika, a fenntarthatóság, a képzés, a szakmai fejlődés és a toborzás területei kerülnek előtérbe.
2022. június 1-én, az üzem ünnepélyes alapkőletételén újabb izgalmas részletek derültek ki a 400 hektáron épülő gyárról, amely 150 000 autó/év gyártási kapacitásával nem csupán a BMW Group elektromos mobilitásra történő átállásában játszik majd kulcsszerepet, de a gyártási technológia és járműkoncepció teljes újragondolásának köszönhetően új mércét állít a világ autóipara számára.
Folyamatosan nő az elektromos, mild hibrid és plug-in hibrid technológiájú járművek aránya a gyártásban.
A BMW Group debreceni gyárának fejlesztése a tervezett ütemben halad: a gigantikus, 400 hektáros területen kezdetét vette a létesítmények felépítése, mely első körben a központi irodát, a képzési központot, az adatközpontokat és a további infrastrukturális épületeket érinti, de még idén megkezdik a munkát a termelőlétesítményeken is, melyek falai között új generációs elektromos autók készülnek majd a BMW Group leginnovatívabb, magasan automatizált gyártósorain. A gyár alapkőletételére június elején kerül sor.
Egyes szakértők biztosak abban, hogy az autóipar jövőjét az üzemanyagcellás járművek jelentik majd. De a hidrogénüzemű járművek egyelőre messze vannak attól, hogy meghódítsák a világ útjait. Nyilvánvaló azonban, hogy a H₂-autókhoz erős kábelekre és csövekre lesz szükség, a beszállítói körnek pedig időben el kell kezdeni felkészülni a technológiai változásokra.
2022. március 1-ig lehet az autógyártásból származó, jó karban levő ipari robotokat árverés útján megszerezni a Surplex.com oldalon.
Már csak 2022. január 18-ig lehet az autógyártásból származó, jó karban levő ipari robotokat árverés útján megszerezni a Surplex.com oldalon.
A 2021-es Automotive Hungary a Hungexpo egyik új csarnokában, az oszlop nélküli E pavilonban került megrendezésre. A kiállítást közel egy évtizede azzal a céllal hívták életre, hogy egy közös fórumot jelentsen az autógyáraktól kezdve a beszállítókon át a kis- és középvállalkozásokig a magyar járműipar minden szereplője számára.
Az Automotive Hungary kiállítás közel egy évtizede azzal a céllal jött létre, hogy a magyar járműipar szakmai szereplői, a magyar autógyártóktól kezdve a beszállítókon át a kis- és középvállalkozásokig, találkozhassanak egymással.
9. Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítás 2021. november 16-18. között a HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban.
Fokozódik a várakozás, hiszen 2021. szeptember 14-én nyitja meg kapuit az Automechanika Frankfurt Digital Plus. A háromnapos eseményt idén először szervezik meg hibrid formában, amely a frankfurti kiállítási területen található kompakt kiállítást egy online platformmal ötvözi. Így a kiállítók és a látogatók digitálisan is kapcsolatba kerülhetnek egymással. A termékinnovációk mellett a figyelem középpontjában azon témák és trendek állnak, amelyek jelenleg befolyásolják az autóipari utángyártott termékek piacát. A háromnapos rendezvénysorozatot számos partner és szponzor támogatja.
A mobilitást a jövőben legfőképp a változó fogyasztói magatartás, az újonnan kialakuló ökoszisztémák, köztük az intelligens közlekedési rendszerek, az ezekre vonatkozó technológiai és jogi szabályozások, valamint a piaci szereplők együttműködésének új formái és az innovációs stratégia elmozdulása fogja meghatározni. A McKinsey legfrissebb autóipari kutatása szerint az autóipar nyereségessége folyamatosan csökken, a jelenlegi előrejelzések 3 százalék alatti várható haszonkulcsot vetítenek elő. A piaci dinamikát figyelembe véve számos autóipari vállalat fontolgatja egy olyan szervezett ökoszisztéma kialakítását, amely segít reagálni a csökkenő pénzügyi teljesítményre és egyúttal fokozni képes az együttműködést az ipar és a fogyasztói társadalom szereplői között.
Mik a trendek az utángyártott termékek piacán? Milyen kihívások várnak a szervizekre, például az alternatív hajtásrendszerek gyors terjedése miatt? Az idei Automechanika Frankfurt Digital Plus kiállítás kompaktabb formában kerül megrendezésre, a járványhelyzetnek megfelelően átalakított modellel, valamint az online termékek és szolgáltatások széles skálájával. A mintegy 200 fizikai kiállító azt jelzi, hogy töretlen az igény a személyes interakcióra. Újdonság, hogy az Automechanika a Hypermotion logisztikai szakkiállítással egy időben kerül megrendezésre a Frankfurti Kiállítási Központban, ami értékes inspirációt ad az autóiparnak többek között a rugalmas ellátási láncok, a flottakezelés és az IoT-rendszerek tekintetében.
2021. szeptember 14-16. között rendhagyó módon „Digitális plusz” formátumban rendezik meg az Automechanika Frankfurt szakvásárt. Az összes résztvevő egy helyre összesűrített fizikai kiállítása mellett a rendezvény mindenekelőtt arra nyújt lehetőséget a résztvevőknek, hogy digitális úton mutatkozzanak be és építsék kapcsolatrendszerét. Az iparág képviselőinek a napokban már bemutatott ajánlat minimálisra csökkenti a szakvásári részvétellel járó előkészületeket. Jövőre, 2022. szeptember 13-17. között az Automechanika-t a korábban megszokott módon a vásárvárosban, a világ vezető szakvásáraként tervezzük megrendezni.
Idén először hibrid eseményként rendezik majd meg az Automechanika Frankfurt szakvásárt. A fő hangsúly a fizikai eseményen és a személyes találkozások által kínált összes előnyön lesz. Ezt egészíti ki a minden kiállító számára elérhető digitális B2B kapcsolati platformok, amelyek különösen azon látogatók számára lesznek hasznosak, akik a járvány miatt nem utazhatnak el Frankfurtba. Az összes kiállító számára ingyenesen elérhető digitális funkciók maximalizálják a kapcsolatteremtési lehetőségek esélyét.
2020-ban fordult elő először, hogy az észak-amerikai autóipar robotikai megrendeléseit megelőzték a többi iparágból származó megrendelések. 2020 negyedik negyedéve ráadásul a robotpiac második legjobb negyedévének bizonyult.
A Mercedes-Benz folytatja elektromos offenzíváját a kompaktautók szegmensében, és ehhez kapcsolódóan nemrég egy fontos döntést hozott. Ennek a döntésnek köszönhetően a kecskeméti Mercedes-Benz gyár Magyarország úttörőjévé válik az elektromos autózás terén: az új EQB lesz az első Magyarországon gyártott tisztán elektromos meghajtású, sorozatgyártásban készülő jármű. A gyártásindítás tervezett időpontja 2021 utolsó negyedéve.
A koronavírus-járvány sosem látott kihívások elé állította az autóipart is. A világjárvány miatt a legtöbb vállalat szigorú óvintézkedéseket vezetett be, emiatt sok kötelező ellenőrzést nem tudtak elvégezni az auditorok. A Nemzetközi Autóipari Szövetség (IATF) több könnyítést is tett az elmúlt 8 hónapban, ennek értelmében a cégek például elhalaszthatták az aktuális auditokat. Mivel azonban sok helyen még mindig nem lehetséges személyes ellenőrzés, 2020 novemberétől bevezették a távauditokat. Ez rengeteg cégnek esélyt jelent arra, hogy ne veszítse el a tanúsítványát.
Mérnök vagy beszerző? Az Audi Hungaria szériabeszerzésén nincs élesen elkülönítve a két szakma egymástól. Mérnökként beleláthatunk a technológiai kérdésekbe és megoldásokba, hiszen fontos, hogy megértsük a termékeinkhez kapcsolódó folyamatokat. Akit viszont a gazdasági szemléletmód motivál, számára is megfelelő kihívásokat jelent a beszerző feladatkör. Ez a komplexitás keltette fel kollégánk, Iván László figyelmét, aki hét év után, analízismérnök munkakörből váltott a szériabeszerzés területére. Éles szakmaváltás vagy „csak” bizonyos mértékű szemléletváltás? Cikkünkből kiderül, milyen lehetőségeket rejt a bővülő csapat a műszaki pályán tevékenykedő szakemberek számára.
Az idei frankfurti Automechanika ugyan a pandémia miatt elmaradt, de a Messe Frankfurt egy új kezdeményezést indított ’Let’s Talk Business’ címmel.
Az automatizálási specialista és ipari robotgyártó támogatja a Volkswagent a jövőorientált hajtástechnológiák bővítésében. A vállalat összesen mintegy 1400 robotot szállít a VW gyáraiba a németországi Emdenbe és az Egyesült Államokbeli Chattanoogába, mely robotokat karosszéria- és akkumulátorgyártásban fogják használni.
A Continental technológiai vállalat egyik hazai telephelye, a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. Fejlesztési Központja beruházást hajtott végre a járműdinamikai tesztpályájának átépítésével. A beruházási döntést a biztonsági funkciók és a vezetéstámogató rendszerek iránti piaci igények hívták életre, melyek eredményeként a Continental versenyképessége és a régióban meghatározó fejlesztői szerepe is erősödik, továbbá hozzájárul Magyarország magasabb hozzáadott érték alapú teljesítményének növeléséhez. A megújult tesztpálya immár öt modult biztosít a tesztelési igények teljesítéséhez, melyek a dinamikai felület, a kezelhetőségi pálya, a fékfelület, az emelkedő és lejtő modul, továbbá a döntött gyorsítósáv.
A Kiekert járműajtókhoz készít zárrendszereket, amely vállalat az iparágban a világ piacvezető vállalatának számít. Naponta mintegy 180 000 darab ajtózárat készítenek a csehországi Prelouc városában található legnagyobb gyáregységükben. A számos összeszerelési és tesztelési feladatok egyike a forrasztott csatlakozások 100%-os ellenőrzése. A kompakt röntgenvizsgálati tesztkamrában nagy pontossággal működő Stäubli robot kezeli a mintákat.
A koronavírus járvány miatt meghozott és meghosszabbított rendezvénystopra és utazási korlátozásokra való tekintettel a Messe Frankfurt az eredetileg 2020. szeptember 8-12. közötti időpontra tervezett Automechanika Frankfurt szakkiállítás elhalasztása mellett döntött.
A koronavírus-világjárvány okozta több hetes szünet után a Mercedes-Benz 2020. április 28-tól fokozatosan újraindította termelését a kecskeméti gyárában. A fokozatos gyártásindítás alatt először egyműszakos, később pedig kétműszakos munkarendben történik majd a munkavégzés. A gyár legfőbb célja, hogy a termelés újraindulása után is megőrizze munkatársai egészségét, ezért a kollégák védelme érdekében új higiénés és megelőző intézkedéseket vezettek be.
Az autóiparban számos tényező befolyásolja az alkatrésztisztításra vonatkozó követelményeket; többek között az elvárt tisztaság, az áteresztőképesség, a rendelkezésre állás, az automatizálhatóság, valamint az egyszerű karbantarthatóság. Mivel klasszikus tömegtermékekről már csak ritkán beszélhetünk, ezért a különböző méretekkel rendelkező különféle alkatrészek egyedi terméktartó megoldásokat igényelnek. Erre a feladatra kiváló példa az autóipari fogaskerekek és tengelyek gyártási művelete.
Az elektromos járművek térnyerésével megsokszorozódtak a Volkswagen kasseli üzemében működő előszéria-központ mérési feladatai. Hogy erre a kihívásra a lehető leghatékonyabb választ adhassák, a méréstechnikusok már két éve a Werth VideoCheck® DZ HA típusú 3D koordináta-mérőgépét használják, amelynek multiszenzoros felszereltsége és nagy méréstartománya igazán meggyőző.
A kecskeméti Mercedes-Benz gyárban új présüzemet épít a Mercedes-Benz AG, ezzel is növelve a Mercedes-Benz Cars globális termelési hálózatának rugalmasságát. Az új üzem iránymutató beruházás az anyagmegmunkálás folyamatainak digitalizációja terén. Az új présüzem technológiájának köszönhetően a formatervezés, a fejlesztés, a tervezés, a szerszámkészítés és a gyártás még inkább összehangolttá válik. A termelés előreláthatólag 2022-ben kezdődik az új magyarországi présüzemben.
Rekordévet zárt a Mercedes-Benz Hungária Kft., idén is a vezető helyet szerezte meg a prémium személyautók eladásában, és jól teljesítettek a kishaszon- és nagyhaszonjárművek üzletágak is. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 2019-ben újabb sikeres évet zárt: mintegy 190.000 személygépkocsit gyártottak Kecskeméten, amellyel mintegy 3,7 milliárd eurós nettó árbevételt ért el a vállalat. Egy éven belül háromszor is sikeresen indították el az egymást követő új modellek sorozatgyártását.
Két év intenzív munka után a cél nem is lehet más, mint három év alatt körbeutazni a világot.
Az ipari robotokat gyártó FANUC és a BMW AG autóipari vállalat aláírt egy keretszerződést 3500 darab ipari robot megvásárlásáról, melyek az új gyáregységekben lesznek a termelés segítségére.
Kelet-Közép-Európában javíthatnak versenyképességükön a nyugat-európai gépkocsigyártók, amelyek elsősorban a kutatás-fejlesztés (k+f) terén néznek szembe rendkívüli kihívásokkal – derül ki a McKinsey&Company tanácsadó cég legfrissebb tanulmányából. Olyan technológiák bevezetéséről van szó elsősorban, amilyen az önvezetés, a konnektivitás vagy az elektromos meghajtás.
Bő 40 százalékos emelkedéssel zárt tavaly az elektromos autók értékesítése Magyarországon. A zöld autókat jellemzően magánszemélyek vásárolják, de elsősorban nem környezetvédelmi szempontok miatt. Újdonságot jelent továbbá, hogy 2019-ben megjelentek a vidékiek és a családok is a villanyautó-piacon.
Két gazdasági szempontból rendkívül sikeres évet követően a 2019-es évre a világméretű bizonytalanság nyomta rá a bélyegét. Számos okból mégis bizakodásra ad okot a cső-, kábel- és huzalipar – bár a 2018-as konjunktúra-mutatókat már nem lehet megismételni.
Nézze meg, hogy hol készülnek az elektromos autók vezetékeit gyártó kábelfeldolgozó gépek!
A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?
A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?
A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?
A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?
A karosszéria ragasztó -és tömítőanyagainak felvitele a németországi Daimlernél korábban manuális folyamat volt, amelyet három műszakos üzemben végeztek. Mostantól a KUKA érzékeny automatizálási megoldásának köszönhetően két robot gondoskodik a fontos korrózióvédelemről és a Mercedes-Benz karosszériák tömítettségéről. Különlegessége az érzékeny KUKA LBR iiwa könnyűépítésű robot és a KR 60 hattengelyes robot kombinációja.
Az Automotive Hungary és a vele egy időben rendezett Autótechnika-Autodiga szakkiállítás több mint 10 000 látogatót vonzott a Hungexpóba. Mennyire volt sikeres a kiálíltás az autóipari válság fenygető árnyékában? Megkérdeztük a kiállítókat.
2019. szeptember 16-21. között 150 országból mintegy 117 000 gyártástechnológiai szakember látogatott el a világ vezető fémmegmunkálási szakkiállítására. A csarnokokat alapvetően pozitív hangulat uralta és sok kiállító cég kellemesen csalódott a standok a vártnál nagyobb forgalmában.
Az Automotive Hungary és a vele egy időben rendezett Autótechnika-Autodiga szakkiállítás 15 országból érkező 200 kiállítója, valamint a számos szakmai program több mint 10 000 látogatót vonzott a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központba.
Manapság számtalan, különféle 3D nyomtatási technológia és alapanyag közül választhat, és az eljárások száma idővel csak nőni fog. Fémnyomtatás, műanyag alapanyagból dolgozó lézerszinterezés, FDM és PolyJet technológia – és a lista folyamatosan bővül, az ipar által elfogadott eljárások sorában.
A graphIT Kft. autóipari standard CAD/CAM/PLM szoftvermegoldásokkal lesz jelen október 16-18. között a Nemzetközi járműipari szakkiállításon, a HUNGEXPO-n. A szakmai látogatók széleskörű tájékoztatást kaphatnak többek között a legnagyobb OEM-ek és beszállítóik által használt NX-ről és Teamcenterről, továbbá informálódhatnak a Solid Edge, a digitális gyártás (Tecnomatix termékcsalád) és termelésütemezési szoftverek autóipari alkalmazásáról.
Újra megnyitja kapuit a magyar és közép-kelet-európai járműipart bemutató komplex fórum, ahol az autógyártás teljes spektruma jelen van a formatervezéstől a gyártásig, lehetőséget teremtve a meglévő kapcsolatok ápolására és új üzleti kapcsolatok építésére.
7. nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítás 2019. október 16–18. között a HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban.
Rugalmas, szenzitív és tanulékony: A KUKA LBR iiwa könnyűépítésű robot előnyeiről most a Ford kölni gyárának dolgozói is meggyőződhetnek. Az új robotasszisztensek átveszik a karosszéria-gyártásban a szigetelőanyag-felvitel munkafolyamatának végrehajtását, ezáltal az emberekkel karöltve, védőkerítés nélkül segítik elő a tehermentesítést.
Idén november 13-14-én kilencedik alkalommal várja a régió szakembereit Közép- és Kelet Európa egyik meghatározó üzleti eseménye, a TRANSLOG Connect Kongresszus, ezúttal a Budapesti Kongresszusi Központban.
A PERFORMA 2019 szakmai konferencián az innovációk, technológiai újdonságok bemutatása és testközelbe hozása kerül a középpontba. Olyan trendekről, megoldásokról értekeznek a jelenlevők, amelyek nagyban hozzájárulnak a magyar piac modernizációjához és fejlődéséhez.
Tisztelettel hívunk minden érdeklődőt a 3. Nemzetközi Gépjármű- és Autóipari Mérnöki Konferenciára (VAE2020), melyet 2020. szeptember 2–4. között tartunk Miskolcon. A konferencia célja, hogy összehozza a tudományos és ipari területek szakértőit, és bemutassa ezen területek fejlődését.
Az adesso német IT-szolgáltató Magyarországon is képviseletet nyit, Budapesti székhellyel. A vállalat elsődleges célja az adesso-csoport termékportfóliójának bevezetése a hazai piacra.
Az Adient, vezető autóüléseket gyártó vállalat 1.3 milliárd forintos beruházás keretében bővítette magyarországi kapacitását. Jelenleg a világ minden harmadik autójába a vállalat által gyártott autóülés alkatrészek kerülnek beszerelésre. A most átadott legújabb, negyedik mezőlaki üzemcsarnokban a legkorszerűbb technológia alkalmazásával prémium kategóriás gépjárművekhez készítenek magas minőségi elvárásoknak megfelelő autóüléseket és ülés alkatrészeket. Az itt készülő termékek, olyan vezető európai autógyárak számára készülnek, mint például a BMW, a Daimler, a Ford, a Tesla, a Seat, a Toyota vagy a Volkswagen.
Néhány hónappal az új generációs CLA Coupé után a testvérmodell, az új CLA Shooting Brake első sorozatgyártott példánya is legördült a gyártószalagról a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában. A Mercedes-Benz Cars ezzel nemcsak a kompaktautó-generáció két legsportosabb modelljét viszi a megszokott csúcsminőségben az utakra, hanem a rugalmas, hatékony és fenntartható termelés terén is új mércét állít fel. Az új kompakt modellek bevezetésének sorozata, amely 2018 áprilisában Rastattban, az új A-osztály sorozatgyártásának elindításával kezdődött, a CLA Shooting Brake-kel most egy új mérföldkőhöz ért.
Az additív gyártás egyre hatékonyabban egészíti ki a hagyományos gyártástechnológiát, és sikeresen alkalmazzák számos iparágban – többek között az orvosi technológiákban, valamint az autó- és légiiparban. Az öntödei-, az acél- és az alumíniumipar is felismerte a 3D nyomtatásban rejlő lehetőségeket, ezért a 2019. június 25–29. között Düsseldorfban megrendezésre kerülő GIFA, METEC, THERMPROCESS és NEWCAST szakvásárokon is kiemelt témakörnek számít az „Additive Manufacturing”.
Digitalizáció és elektromobilitás – ezek közül a megatrendek közül már egy is elég lenne ahhoz, hogy a termelőiparban és a gépgyártásban jelentős változásokat okozzon. De mit is jelent az pontosan, ha mindkettő párhuzamosan jelentkezik, és hogyan készüljenek fel a gyakorlatban a cégek a nagy változásra? Ezek a kérdések állnak az EMAG 2019. május 15-én és 16-án Salachban megrendezésre kerülő Technológiai Fórumának középpontjában. A rendezvény merész kísérletet tesz arra, hogy átfogóan tekintsen a jövőbe és egyúttal konkrét válaszokat is adjon. A fejlesztési eredmények bemutatása során tehát kiemelt szerepet kap a tudomány és a gyakorlat kapcsolata. A neves szakértők előadásaiban szó lesz többek között a „jövő mobilitása”, valamint a „big data” témakörökről a gyártási folyamat kontextusában. Ezenkívül az EMAG szakemberei különböző üléseken és egy ún. témavilág keretébe foglalva mutatják be az elektromobilitás új gyártási megoldásait.
Az április 13-án második alkalommal rendezi meg az Ikarus BSE Sporttelepen a Jövő Mérnökei Focikupát a PromoSport Kft, amely másfél évtizede foglalkozik élsport, illetve szabadidős sportesemények lebonyolításával.
Életfilozófia, tudatos karriertervezés, honvágy, vagy a véletlenek szerencsés konstellációja? Talán mindez együtt támogatta Miletics László pályafutásának elindulását az Audi Hungaria Zrt. Járműhajtás Fejlesztésének területén. Az áttörést egy szakmai rendezvény jelentette számára tavaly novemberben, a Fejlesztőmérnökök napja, ami új köntösben idén május 10-én kerül megrendezésre az Audi győri gyártó telephelyén.
Az autóipari csaphegesztő rendszerek terén globális állovasnak számító Nelson Automotive bejelentette, hogy az ügyfelek, a részvényesek és a partnercégek érdekeinek megfelelően teljes márkaváltást hajt végre.
A Nemzetközi Robotikai Szövetség (IFR) jelentése szerint a globális robotpiac 2017-ben 381 000 egységgel – 2016-hoz képest 30 százalékos növekedéssel – új rekordszintre emelkedett. Az ipari robotok értékesítési volumene 114 százalékkal nőtt az elmúlt öt évben (2013–2017). A volument vizsgálva elmondható, hogy a globális robotpiac értéke 21 százalékkal, 16,2 milliárd dollárra növekedett 2016-hoz képest.
Az autóiparban felgyorsult a modellváltás, ami komoly kihívás elé állítja a beszállítókat, állandó készenlétet és nagyon rugalmas reagálást feltételez tőlük. A Nemzetközi Gépjármű Különbizottság (IATF) által kifejlesztett – az ISO 9001-re épülő – minőségirányítási rendszer egyetlen rendszerben foglalja össze a késztermékgyártókra és azok beszállítói hálózatára vonatkozó minőségi követelményeket. Az IATF 16949:2016 gépjárműipari minőségirányítási rendszer bevezetésének tapasztalatairól Piheni Zsolt, az Indupro Kft. ügyvezetője beszélt a TechMonitornak.
A Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánja, dr. Hanula Barna, A járműfejlesztő mérnökök jövője címmel tart inspiráló előadást 2018. november 10-én a Fejlesztőmérnökök Napján, Győrben!
Eljátszadoztál már a gondolattal, hogy az Audi Hungaria prémium kategóriás hajtásainak, vagy járműveinek fejlesztésével foglalkozz?
Sikerrel zárult a 6. AUTOMOTIVE HUNGARY Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítás és a 27. AUTÓTECHNIKA-AUTODIGA Nemzetközi járműfenntartó-ipari szakkiállítás a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. A kiállításra szervezett szakmai konferenciák telt házzal zajlottak, és a résztvevők szerint különösen eredményes volt a beszállítói fórum, ahol számos üzlet köttetett.
2018. október 17–19. között újra megnyitja kapuit a magyar és közép-kelet-európai járműipart bemutató komplex fórum, ahol az autógyártás teljes spektruma jelen van a formatervezéstől a gyártásig, lehetőséget teremtve a meglévő kapcsolatok ápolására és új üzleti kapcsolatok építésére!
Érdeklődsz a műszaki fejlesztés iránt? Esetleg már el is játszottál a gondolattal, hogy az Audi Hungariánál prémium kategóriás hajtások vagy járművek fejlesztésével foglalkozz?
Céglátogatást tartottak az SEG Automotive cégcsoport miskolci telephelyén: a látogatáson több mint 30 igazgató és vezető vett részt egész Magyarországról, akik betekintést nyerhettek a régió egyik legnagyobb gyárának és a legnagyobb logisztikai központjának működésébe. A Starters E-Components Generators Automotive Hungary Kft. a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) tagjait látta vendégül. A DUIHK rendszeresen szervez céglátogatásokat gyártással foglalkozó tagvállalataihoz, és a szezon első ilyen látogatása múlt héten az SEG Automotive legnagyobb európai gyárába vezetett.
A Mercedes-Benz gyár 2012 tavaszán kezdte meg termelését Kecskeméten, majd 6,5 év elteltével elérte az egymilliós darabszámot. Ennyi autóval kétszer ki lehetne rakni a kecskeméti gyár és rastatti testvérgyára közötti autóutat oda-vissza.
A TechMonitor olvasói idén is ingyenesen tekinthetik meg az AUTOMOTIVE HUNGARY széleskörű kiállítói kínálatát.
A mai ünnepélyes alapkőletétellel megkezdődött a Bosch Budapesti Fejlesztési Központ campusának bővítése, aminek első építési fázisa a tervek szerint 37 milliárd forint beruházás keretében 2021-ben ér véget. Az eseményen részt vett Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter, Dr. Klaus-Peter Fouquet, a Robert Bosch Kft. felügyelőbizottságának elnöke, Daniel Korioth, a magyarországi Bosch csoport vezetője, valamint Oliver Schatz, a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője.
A glasstec szakvásáron az üvegipar teljes értéklánca megtalálható egyetlen helyen, az üveggyártástól és az üvegipari gyártástechnológiákon át a feldolgozásig és megmunkálásig, valamint a tényleges alkalmazásokig és a termékekig.
Sikerrel zárult a GOM világszerte 42 helyszínt, köztük Budapestet is érintő nemzetközi méréstechnikai workshop-sorozata. Az öntészeti tematikájú szakmai napon meghívott előadóként a hazai ipar és az oktatási szektor neves képviselői osztották meg tapasztalataikat. A rendezvénynek a GOM kizárólagos hazai disztribútora, az R-Design Studio Mérnök Iroda Kft. adott otthont.
A gépjárműveket kiszolgáló piac vezető nemzetközi szakvására, a frankfurti Automechanika nyomós okkal ünnepelhet – 2018. szeptember 11. és 15. között a 25. évfordulójára hívja a szakmabelieket.
Angela Merkel német szövetségi kancellár és Peña Nieto mexikói elnök is ellátogattak a Hannover Messe/CeMAT vásárduóra. A kézfogás helyett mindketten ökölpacsit adtak a robotoknak – jelezve, hogy az emberek között elterjedt természetes interakciók már a digitalizálás, a robotok és a gépi tanulás területein is hódítanak.
Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Cars termelésért és ellátási láncért felelős igazgatótanácsi tagja: „Az egymilliárd eurós beruházás keretében Magyarországon építjük fel a Mercedes-Benz Cars világméretű termelési hálózatának első full-flex gyárát. Ebben rugalmasan, egyazon gyártósoron állíthatóak elő a legkülönbözőbb járműmodellek a kompakt autóktól a hátsókerék-meghajtású limuzinon át a különböző meghajtással rendelkező járművekig, az elektromos autókat is beleértve. Ezzel a gyárral továbbfejlesztjük a Factory 56 gyártási koncepcióját.”
2018. május 23-25 között rendezik a Miskolci Egyetem a 2. Nemzetközi Jármű- és Autóipari Konferenciát, VAE2018. Hívunk és várunk kiállítókat a rendezvényre. A konferencia célja, hogy összefogja mind az egyetemi, mind az ipari területek szakértőit. Pályaorientációs napot szervezünk a borsod megyei középiskolásoknak a NOHAC és a BOKIK részvételével május 24-én.
„Nagyon érdekes kihívás a termelésről érkező igényekre hatékony és újszerű informatikai megoldásokkal szolgálni – és így szüntelenül követni az újonnan felbukkanó technikai lehetőségeket.” – fogalmazott Németh András az IThon.info pályázatán.
„Egy olyan nagy vállalatnál, mint az Audi Hungaria, még hat év után is van lehetőség újabb és újabb kihívásokat találni, ami különösen érdekes része ennek a szakmának.” – fogalmazott Szakál József az IThon.info pályázatán.
Csökkenő gyártási idők, optimalizált alapanyagfelhasználás, feladatra szabott alkatrészek és alacsonyabb költségek. A 3D nyomtatás ezen előnyeit a gyártás egyre több területén ismerik fel, azonban az igazán gyors elterjedés gátja a különböző nyomtatási megoldásokat ismerő, tapasztalt szakemberek hiánya. A technológiát, amely egyre jobban átformálja az autóipart is, 2018. tavaszától az Audi szak- és továbbképző intézményében, az Audi Akadémián is oktatni fogják.
“Munkánknak köszönhetően lesz az innováció a hétköznapok része.” – mondja Németh András, amikor a feladatairól kérdezik. “Munkakörömet tekintve rendszer- és folyamatintegrátor vagyok az Audi Hungariánál Győrben.”
Az Adient - vezető autóüléseket gyártó vállalat – december 15-én hivatalosan is megnyitotta harmadik móri telephelyét. Az új egységben prémium kategóriás gépjárművekhez készítenek magas minőségi elvárásoknak is megfelelő ülésállító mechanizmusokat, vezető európai autógyárak számára.
Idén is sikerrel zárt az AUTOMOTIVE HUNGARY és AUTÓTECHNIKA, a régió egyedülálló nemzetközi járműipari beszállítói és járműfenntartó-ipari szakkiállítás-együttese. A HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontba tízezren látogattak ki október 18–21. között. A résztvevők különösen hasznosnak találták a kiállítás idején rendezett szakmai fórumokat, kerekasztal-beszélgetéseket, amelyeken az ágazat számos fontos képviselője jelen volt.
Októberben újra megnyitja kapuit a magyar és közép-kelet-európai járműipart bemutató komplex fórum, ahol az autógyártás teljes spektruma jelen van, a formatervezéstől a gyártásig, lehetőséget teremtve a meglévő kapcsolatok ápolására és új üzleti kapcsolatok építésére!
Az elektromos autók elterjedése és az automatizálás akár már 5 éven belül is negatívan érintheti a magyar ipart. Elsősorban a nagy autógyártók beszállítói hálózatának csökkentése és az élő munkaerő mérséklése jelentheti a legnagyobb veszélyt – derül ki az Atradius globális piacelemzéséből.
A kísérleti motorgyártás az autóipar szívsebészete. Különleges terület – még a világ legnagyobb motorgyárán belül is. Ritka az a pillanat, amikor lehetőséget kínálunk villamosmérnök, gépészmérnök vagy mechatronikai mérnök végzettségűeknek, hogy egy rendkívül innovatív környezetben, egy folyamatosan kihívásokat kereső csapat tagja legyen. Pedig az Ön sikertörténete itt és most kezdődhet!
Mérnök vagy? Fejlesztési területen dolgozol? Ragadd meg az alkalmat! Az Audi Hungaria kitárja kapuit, és június 10-én, az Audi Hungaria Fejlesztőmérnökök Napján beenged fejlesztési szakterületi műhelyeibe, és exkluzív információkat ad fejlesztéseiről.
Mint a világ egyik vezető pneumatikus berendezéseket és rendszereket gyártó cége, az AVENTICS bejelentette, hogy megvásárolta a fejlett mechatronika területén élenjáró Vector Horizon Technology LLC vállalatot. Ezzel a cégvásárlással a pneumatika szakértői globálisan erősítik pozíciójukat a kereskedelmi járművek üzletágában.
Az autóipari trendek és a piaci igények alapján – szakmai partnereivel közösen – a Hungexpo Zrt. 2013-ban szervezte meg az első AUTOMOTIVE HUNGARY-t, melynek társrendezvénye az AUTÓTECHNIKA nemzetközi járműfenntartó-ipari szakkiállítás lett. Azóta a kiállítási csokor mind kiállítószámban, mind területben, mind a szakmai látogatókat tekintve folyamatosan bővül, és a régióban meghatározó eseménnyé nőtte ki magát.
Az előrejelzések szerint 2022-ig jelentős ütemben bővül majd a CNC-technológiák európai piaca. A növekedés motorja az új technológiák térhódítása, valamint az európai országok aktív export/import tevékenysége lesz.
Drasztikus mértékű antidömping vámot vetett ki az Európai Bizottság több, Kínából importált acélipari terméktípusra, így komoly fellendülés várható az európai alapanyaggyártásban, amely tavaly a nagy tömegben érkező olcsó távol-keleti acélipari termékek miatt szinte teljesen összeomlott. A régóta szorgalmazott és most bevezetett magas kulcsú védővámnak köszönhetően az európai nehézipar ismét a saját gazdasági ciklusát folytathatja, miközben látványos iparági átrendeződés is várható.
Minden eddiginél sikeresebben zárult az AUTOMOTIVE HUNGARY és AUTÓTECHNIKA kiállítás a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. A szombaton véget ért rendezvényen 10 ország több mint 250 kiállítója vett részt, a kiállításokkal párhuzamosan zajló üzleti fórumokon pedig számos sikeres tárgyalást bonyolítottak a részvevők.
Szolda József lett az 50.000. regisztrált látogatója a Mercedes-Benz Gyárnak. A vállalat 2013 szeptemberében nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt, hogy átélhessék testközelből, hogyan gyártják a legmodernebb technológiával készülő Mercedes-Benz autókat Kecskeméten.
Az Audi Hungaria azon leendő mérnök munkatársainak jelentkezését várja gyártástechnológia-tervezés szakterületeire, akik egyedi és innovatív technológia segítségével, nagy felelősséggel járó munkakört kívánnak betölteni egy igazán izgalmas munkakörnyezetben.
Az eddigi sikeres kiállítások alapján 2016-ban a Hungexpo Zrt. újra megrendezi a járműipar legnagyobb regionális fórumát, ahol minden járműipari ágazat képviselteti majd magát, multinacionális cégek, világmárkák, kis- és középvállalkozások egyaránt jelen lesznek, lefedve a járműgyártás teljes folyamatát.
Magyarország tizenöt éve rendezi meg az Európai Mobilitási Hét és Autómentes Napot szeptember 16-22. között. A Mercedes-Benz Gyár csapata ismét izgalmas helyszínné változtatta vasárnap Kecskemét belvárosát az alternatív közlekedési lehetőségek bemutatásával, illetve a gyermekeket segítő közlekedésbiztonsági programokkal. A jövő megoldásait a világ egyik legismertebb elektromos autója, a Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive képviselte.
Megkezdődött a Mercedes-Benz CLA és CLA Shooting Brake modellfrissített változatának gyártása Kecskeméten.
"Kecskemét jelenleg is a kompakt autók termelési hálózatának meghatározó pillére, és a jövőben is az marad. A magyarországi gyár szerepe ezen további – a kompakt autók új generációjának gyártását előkészítő - fejlesztéssel még tovább erősödik" - nyilatkozta Michael Göbel, a Mercedes-Benz Cars kompakt autók termeléséért felelős nemzetközi vezetője.
A Magyarországon gyártott immár 500 000 Mercedes-Benz autóból akár oda-vissza is ki tudnánk rakni a Kecskemét - Rastatt autóútvonalat. „A kecskeméti Mercedes-Benz gyár a rastatti testvérgyárral együttműködve nagymértékben hozzájárul a kompaktgépjárművek szegmensének növekedéséhez“ – nyilatkozta Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Cars termelésért és ellátási láncért felelős igazgatótanácsi tagja. A gyár új beruházásokat is tervez.
A prosztatarák szűrést népszerűsítő prevenciós kampány során több mint ezerrel nőtt a bajszos munkatársak száma a vállalatnál, a hölgyek bajuszt ábrázoló kitűzők viselésével jelezték támogatásukat, hogy ezzel is felhívják a figyelmet a rákszűrés fontosságára.
A Siemens Zrt. hatékonysági pályázatának céljait és eddigi eredményeit összegezte az idei pályázati határidő lejárta előtt Jeránek Tamás a Siemens Digital Factory ágazati igazgatója és Pintér Szabolcs az Opel Szentgotthárd Kft. területi vezetője, a tavalyi verseny iparági győztese.
Több mint nyolcezren látogattak ki az idei AUTOMOTIVE HUNGARY és AUTÓTECHNIKA 2015 szakkiállításokra a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontba október 28. és 31. között. A régió legnagyobb autóipari beszállítói és járműfenntartó-ipari rendezvényén 11 ország 300 kiállítója vett részt, ami 15 százalékos növekedést jelent a tavalyi számokhoz képest.
A Volkswagen botrány miatt a magyar gazdaság teljesítménye akár 1-1,5 százalékkal is visszaeshet a következő évben. A magyar beszállítók kitettsége a német autóipari vállalatok felé nagyon magas, sok magyar kis- és középvállalkozás léte kerülhet veszélybe. Az Export Kooperáció szakértői szerint ugyanakkor a botrány hosszútávon akár kedvező hatást is gyakorolhat a magyar vállalkozói környezetre: a cégeknek a fejlődés érdekében ideje diverzifikálni tevékenységeiket, a finanszírozás rendezésével és a fejlesztések optimalizálásával ez akár sikerülhet is.
Csurgai István az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. munkatársa gyártástechnológia-tervezés területen. A szakember rendhagyó módon került a vállalathoz: nem egy álláshirdetésre, hanem egy toborzási célú rendezvényre jelentkezett, a Szakértők Napjára. Mitől különleges ez a rendezvény? Mivel foglalkozik a gyártástechnológia-tervezés tulajdonképpen? István többek közt ezekre a kérdésekre is választ adott.
„Nincs lehetetlen, csak tehetetlen ember!” A gondolat eredetije Muhammad Alitól származik és így szól: „A lehetetlen csupán egy nagy szó, amellyel a kis emberek dobálóznak, mert számukra könnyebb egy készen kapott világban élni, mint felfedezni magukban az erőt a változtatásra. A lehetetlen nem tény, hanem vélemény. A lehetetlen nem kinyilvánítás, hanem kihívás. A lehetetlen lehetőség. A lehetetlen múló pillanat. A lehetetlen nem létezik.”
Átadták a kecskeméti Mercedes-Benz gyár dolgozóinak gyermekei számára létesített „Csillag” Bölcsőde és Óvodát, amely a Széchenyi 2020 Program keretében valósult meg csaknem 250 millió forintos támogatással és a vállalat azonos mértékű saját beruházásából.
A benzines és dízel technológia az elkövetkező években és a 2020 utáni időszakban is megőrzi vezető szerepét a járművek meghajtása terén, de a környezetvédelmi kihívásokra megoldást nyújtva alapvető „áthangszerelésen” mennek keresztül a fosszilis energiákat felhasználó hajtási rendszerek – a Bosch motortechnológiai prognózisa szerint.
Egy ősrégi Csepel teherautóban készítenek röntgenfelvételeket a betegekről a dél-ukrajnai Odessza városában - adta hírül szerdán a Tajmer ukrán hírportál.
A Magyar Buszgyártók Szövetsége érthetetlennek és feleslegesnek tartja a Volvo és a Rába között a napokban aláírt együttműködési megállapodást, míg a Magyar Autóbuszgyártó Klaszter csatlakozna a gyártáshoz.
Folytatják a belsőégésű motorok továbbfejlesztését a gyártók – ez derül ki a KPMG Hungária felméréséből.
Bemutatta a gyártó a Budapestre jövő májustól érkező Mercedes Benz Citaro autóbuszt. A modellből 150 áll forgalomba fél éven belül a főváros több vonalán.
Olasz és német autógyárak után egy orosz cég felkérésre épít üzemet a KÉSZ építészcsoport.
Ki gondolná, hogy már három évtizedes a Mercedes-Benz egyik legnagyobb sikere, a W201-es modellszéria. A jó öreg 190-esek 1982 vége óta vannak közöttünk.
A Csepel Autógyár fénykorában autóvárosként emlegették Szigetszentmiklóst. Az örökség nagyon is élő: a Draspó-Tempó Kft buszok és teherautók szervokormányok gyártását kezdi meg miklósi telephelyén.
Autógyárban táncolt egy balettkar Oroszországban bevonva az előadásba több munkást is.