A szemünk elé táruló jövő

Az EMO Hannover hat akciódús napja alatt több mint 2 200 nemzetközi gyártástechnológiai kiállító sok milliárd euró ipari beruházást regisztrált

2017. december 15., péntek, 16:33

Címkék: additív gyártás EMO Hannover eszterga Esztergom forgácsolás ipar 4.0 kiállítás marógép NCT Schiess

„Több üzlet, növekvő nemzetköziség és rengeteg innováció” – röviden így jellemezhető a vezető fémipari világvásár Carl Martin Welcker, az EMO Hannover 2017 általános ügyekért felelős biztosa szerint. Egy felmérés szerint a kiállítás jelentős hatást gyakorolt az üzleti tevékenységre. A látogatók elmondása szerint a következő 24 hónap során összesen több mint 20 milliárd euró gyártástechnológiai befektetés várható. Csak a vásár hat napja alatt összesen 8 milliárd euró értékű üzlet jutott el a lezárásig.

Pozitív az üzleti hangulat, pörög az ipar

Az idei fókusztéma – hálózatos rendszerek az intelligens gyártáshoz – rengeteg látogatót vonzott Hannoverbe, különösen külföldről. A legtöbb kiállító ennek megfelelően hálózatos megoldásokat, adatelemzési alkalmazásokat és innovatív szolgáltatásokat mutatott be. A hangsúly a felhőalapú gépfelügyeleti megoldások, a szimulációs szoftverek, a karbantartással kapcsolatos kiterjesztett valóság és az új üzleti modellek felé tolódott el.

Gyártási szakértők a világ minden tájáról

A kiállítás mintegy 130 ezer látogatójának több mint fele érkezett külföldről, ez utóbbiak 70 százaléka pedig európai országokból utazott Hannoverbe, de jelentős emelkedést mutatott az ázsiai vendégek száma. A külföldi látogatók arra is kíváncsiak voltak, hogyan nőnek ki új üzleti modellek az összegyűjtött adatokból. A digitalizálás és a hálózatosodás mellett slágertémának számított az additív gyártás is.

A látogatószám növekedése a vásárlási döntésekben is visszatükröződik

Az EMO növekvő globális erejéhez illeszkedik a látogatók döntéshozatalban elfoglalt pozíciója is. Számos kiállító számolt be mélyreható, magas szintű tárgyalásokról. „A kiállítás második napjára már több mint 400 érdeklődés futott be hozzánk – jelentette ki Norbert Teeuwen, az Okuma Europe GmbH elnök-vezérigazgatója. – A korábbi vásárokkal összehasonlítva a beszélgetések sokkal nagyobb arányban fordultak át konkrét megrendelésekké. A közép- és nyugat-európai vásárlók kevésbé hajlamosak közvetlenül a kiállításon vásárolni, de a keleti EU-országokból vagy az orosz nyelvterületről származó látogatók néhány egészen különleges kéréssel fordultak hozzánk.” A már említett felmérés szerint a kiállítás látogatóinak 60 százaléka vezetői státusszal rendelkezik, és több mint felük döntő szerepet játszik a beruházási döntésekben.

Párbeszéd és hálózatépítés

A kiállítás köré szervezett kísérőprogram még jobb betekintést nyújtott a ma – és a holnap – gyártástechnológiájába. A konferenciák, szemináriumok és betétprogramok olyan kulcsfontosságú témákra mutattak rá, mint az ipar 4.0, a jövő lehetséges forgatókönyvei, az additív gyártás, az intelligens eszközök, a gépbiztonság, a képzés, valamint az ígéretes piacok Indiától Mexikóig. A kísérőprogram komoly vonzerőt jelentett mindazok számára, akik fel akartak készülni a közeljövő realitásaira.

A széles körű kiállítói portfóliónak, a vonzó kísérőprogramnak és – végül, de nem utolsósorban – a pozitív üzleti hangulatnak köszönhetően az EMO Hannover 2017-ben is a hálózatépítés központjaként működhetett.

A következő EMO Hannover 2019. szeptember 16–21. között kerül megrendezésre.

www.emo-hannover.de

 


Kiállítói vélemények

Póka Gery kereskedő, NCT Kft.

Idén már ötödik alkalommal állítottunk ki a hannoveri EMO-n, 2009-ben társkiállítóként, majd 2011 óta önállóan. Idén a szimultán 5 tengelyes megmunkálásra kifejlesztett TCP-t és az ütközésfelügyeletet mutattuk be. Ezekkel az új szolgáltatásokkal egy olyan „klubba” nyertünk bebocsátást, ahova csak a legnagyobbak rendelkeznek tagsági igazolvánnyal az egész világon. Látogatók minden kontinensről (Ausztráliából, Oroszországból, Thaiföldről, Indiából, Amerikából, Venezuelából, Svédországból, Nagy-Britanniából, Egyiptomból) érkeztek hozzánk, és főleg gépgyártók, gépkereskedők érdeklődtek a termékeink iránt.

Bár az EMO közvetlenül nagyon drága kiállítás, közvetetten mégis a legolcsóbbnak számít, mert az itt megszerzett kapcsolatokból már a közeljövőben értékesítés jöhet létre. Reméljük, hogy ez idén is így lesz, mert mintegy 70%-ban új ügyfelek látogatták meg a standunkat. Már a kiállítás ideje alatt is született üzletkötés, de egy komolyabb együttműködés kialakításához időre van szükség, ami akár több hónap, esetleg év is lehet. Volt olyan látogatónk, aki hat évvel ezelőtti megjelenésünkre emlékezve keresett meg az idén bennünket. Nagyon kreatívnak kell lennünk ahhoz, hogy a látogatók sok hasonló között észrevegyenek bennünket, ezért mindig igyekszünk valamilyen érdekes megmunkálással előrukkolni.

A hannoveri EMO-nál jobb szervezést még nem tapasztaltam. Egy ekkora kiállításon az ember azt gondolná, hogy nagy az összevisszaság. Ezzel ellentétben hihetetlenül jól szervezett, profi munkát végeznek a német rendezők. Az építés során bármilyen kéréssel fordultam hozzájuk, nem telt el 10 perc, és már jött is a segítség. A milánói EMO-n a hannoveri 10 percek 1-2 napba is beleteltek, ha egyáltalán sikerült velük kézzel-lábbal megértetnem magam. Ki nem hagynánk a soron következő hannoveri EMO kiállítást.

Bernd Duchstein termékmenedzser, Schiess Gmbh

Már több mint ötödik alkalommal állítottuk ki Hannoverben. Idén az XL- és XXL-gépeinket, a retrofit üzletágunkat, valamint a légiipar számára fejlesztett gépeinket helyeztük fókuszba. A látogatók mintegy harmada Németországból és érdekes módon 17%-a Oroszországból érkezett a standunkhoz, főleg a légiipar, az általános gépipar és az energetika területeiről. Több mint 80%-uk számított új kapcsolatnak. A kiállítás után 1-2 hónap ügyfélkövetés, személyes látogatás, ajánlatadás kell az üzlet megkötéséhez, de a legfontosabb a személyes kapcsolattartás.

A látogatók figyelmét a mozgó elemek keltik fel, de a sikeres kiállítási részvételhez a véleményem szerint az is kell, hogy a standot ne zsúfoljuk tele gépekkel, hagyjunk némi szabad teret, ahol a fő kompetenciánkat mutathatjuk be. Előnyt jelenthetnek a látványos kijelzők és – mivel a látogató többsége férfi – a szép hoszteszlányok is. A szervezés színvonaláról csak pozitívan nyilatkozhatunk, így már most lefoglaltuk a standunkat a 2019-es kiállításra is.

Szabó Zoltán ügyvezető igazgató, Esztergomi Szerszámgépgyár Kft.

Először vettünk részt kiállítóként a hannoveri EMO-n. Jellemzően EU-országokból, Oroszországból, Ukrajnából, Ausztráliából és az Egyesül Államokból származó látogatók kerestek fel minket, és elmondhatom, hogy nagyon sok kapcsolati tőkére tettünk szert. A kiállítás után 2–6 hónap folyamatos kapcsolattartás szükséges ahhoz, hogy a látogatásból üzlet jöjjön létre. Kiváló szervezést tapasztaltunk, ezért minden bizonnyal visszatérő kiállítók leszünk a fémipari világkiállításon.

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
MŰSZAKI ÁLLÁSBÖRZE




Média Partnerek