A Hannover Messe a magyar kiállítók szemével

2018. június 11., hétfő, 06:00

Címkék: CeMAT ceMAT 2018 Hannover Messe Hannover Messe 2018 ipar 4.0 műanyag műanyaggyártás öntészet öntöde öntödeipar

Angela Merkel német szövetségi kancellár és Peña Nieto mexikói elnök is ellátogattak a Hannover Messe/CeMAT vásárduóra. A kézfogás helyett mindketten ökölpacsit adtak a robotoknak – jelezve, hogy az emberek között elterjedt természetes interakciók már a digitalizálás, a robotok és a gépi tanulás területein is hódítanak.

Káplár Eszter, Magyarmet Finomöntöde Kft.

Évtizedek óta kiállítunk a Hannover Messén, az elmúlt néhány évben pedig rendszerint saját, egyedi standdal jelentünk meg a vásáron. A viaszkiolvasztásos precíziós öntési eljárással gyártott beépítésre kész alkatrészek mellett évek óta foglalkozunk rapid prototípusgyártással is, így ezt a technológiát is igyekeztünk minél szélesebb körben bemutatni látogatóinknak. Marketingstratégiánkban évek óta kiemelt szerepet kap a világ legnagyobb ipari szakvására, rossz standelhelyezéssel azonban kárba veszhet a sok befektetett munka és költség. Így idén nagy hangsúlyt fektettünk a standunk rendkívül jó elhelyezkedésére és a megjelenésre, amely tapasztalatunk szerint meghozta az eredményét.

A standunknál egyaránt megfordultak szivattyú- és armatúragyártó, illetve autó- és hadipari cégek képviselői is. Jellemzően a beszerzési vagy a műszaki osztály vezetőjével tárgyaltunk, kisebb vállalatoknál pedig gyakran a cégvezető volt jelen. A Hannover Messe egy olyan fórum, ahol az új kapcsolatok építése mellett már meglévő vevőinkkel is alkalmunk van találkozni. A kiállítás utáni hetek, hónapok feladata a kapcsolatfelvétel, a beérkező ajánlatok feldolgozása, de jellemzően akár 6-8 hónap is eltelik, mire a kiállítói részvétel eredményei konkrét megrendelések formájában látszódnak. Ugyanezt tapasztaltuk a tavalyi kapcsolatok terén is: több ígéretes új kapcsolatra tettünk szert, amelyek mostanra értek be, jelenleg gyártjuk az első szériákat.

Egy kiállítás eredményességét nagyon nehéz mérni. A legfontosabb cél természetesen az új kapcsolatokon keresztül minél több új megrendelést szerezni. Emellett azonban olyan közvetett eredményei is lehetnek, mint a cégünk ismertségének növelése, a márkaépítés, folyamatos jelenlét a versenytársak mellett. Nem is beszélve a rengeteg információról, amit egy ilyen kiállításon be tudunk gyűjteni a versenytársakról és potenciális partnerekről, az iparág helyzetéről, a trendekről, a fejlődési irányokról és lehetőségekről. A Hannover Messe szakmaiságára sosem volt panaszunk, az öntödék rendszerint egy egész csarnokot elfoglalnak. Idén ugyan ez a csarnok kisebb volt, mint a korábbi években, de a legjelentősebb német öntödéktől az olasz és cseh cégeken keresztül számos távol-keleti öntödéig sokan képviseltették magukat. Így alkalmunk volt felmérni versenytársaink helyzetét, képességeit, információkat szerezni az iparág helyzetéről és a vevői igényekről. A vásár szervezése minden évben nagyszerűen működik, a kiállítók számára elérhető szolgáltatások azonban évről évre nagymértékben drágulnak, így különösen meg kell fontolni már a szervezés első szakaszában, hogy mit tervezünk igénybe venni. Természetesen értékelni fogjuk az idei részvétel eredményeit, de az eddigi tapasztalatok alapján nagyon valószínűnek tartjuk, hogy jövőre is visszatérünk.

Fehér András, CEO, Login Autonom Kft.

Első alkalommal szerepeltünk kiállítóként a Hannover Messén. Termelő vállalatoknak fejlesztünk szoftvereket, amelyekkel párhuzamosan javítható a munkavállalói hatékonyság és elköteleződés. Hannoverben a Magyarországon és külföldön egyaránt piaci résnek számító interaktív munkavállalói kommunikációs szoftverünket mutattuk be. Németországból, Lengyelországból, Franciaországból, Oroszországból, Chiléből, Brazíliából és Kínából érkeztek érdeklődők a standunkhoz, elsősorban gyártó cégektől, de volt tanácsadó is a látogatók között. A résztvevők jellemzően döntési vagy döntés-előkészítői pozícióban voltak.

Relevánsnak és értékesnek tartjuk a megszerzett kapcsolatokat. Üzlet ugyan még nem született ezekből, de most indulunk Lengyelországba tárgyalni két érdeklődővel. Tapasztalataink szerint a látogatók általában ötleteket gyűjteni jönnek, érdeklődők. Nagyra értékelik, hogy pontosan tudjuk, mire van szükségük a kékgalléros munkavállalói kommunikáció témájában, mindenkinek tetszett a megoldásunk, és azt is elmondták, hogy még nem láttak ilyet. A kiállítási jelenlét is egy szakma, szabályokkal, elvégzendő feladatokkal. Aki ezt nem teszi meg, nem lesz sikeres, de a jó hír az, hogy tanulható. A Hannover Messe nagyon profin volt kivitelezve, maga a kiállítás pedig elképzelhetetlenül nagy. A szolgáltatásoknak csak egy részét vettük igénybe, de most már látjuk, hogy jövőre mikre lesz célszerű igényt tartanunk. Kimondható, hogy jövőre is ott leszünk a Hannover Messén.

Csikós Bors ügyvezető igazgató, Meta-Vulk Kft.

Az előző évben debütált új arculatnak határozottan pozitív volt a fogadtatása, így az új arculatot idén is megmutattuk a Hannover Messén, ahol idén már 24. alkalommal állítottunk ki. Az új arculathoz az eddiginél nagyobb alapterületű standdal vettük részt, teret adva a termékek jól átlátható prezentálásának, illetve kényelmes tárgyalórészt biztosítva a Hannoverben garantált számos látogatónak. A Hannover Messe manapság már egy presztízskiállítássá alakult át, nem csak nekünk, de szinte az összes kiállítónak, akik már az elmúlt 15-20 évben is jelen voltak. Azon túl, hogy hatalmas tömegeket vonz, minőségi szakmai látogatókat garantál a kiállítóknak, így biztos pont az olyan nemzetközi vállalatok számára, mint a Meta-Vulk. Garantált találkozópontot teremt évente egyszer a már meglévő partnereinknek, hogy személyesen bemutassuk az újdonságainkat, illetve megbeszéljük azokat a témákat, melyek személyes jelenlétet igényelnek. A Hannover Messe sok tematikát ölel egybe, érezhetően erősen tolódik a „Digital Factory”, az integrált gyártás irányába, de a vásár patinája, és az a hozzáadott érték, amit mindig is magában hordozott, még ma is tömegeket garantál az olyan klasszikus szolgáltatásokat és termékeket kínáló cégeknek, mint a miénk.

Az idei vásáron volt az elmúlt évek egyik legsikeresebb kiállításunk. Rengeteg látogatót fogadhattunk, számtalan tárgyalást tudtunk helyben megtartani. A vásár alatt – ami ez előző években nem volt jellemző – a konkrét ajánlatkéréseken túl megrendelések is érkeztek új partnerektől, akik a vásáron ismerték meg a vállalatunkat. Előkelő helyen vagyunk minden évben az 5. csarnokban, ahol a legnagyobb beszállító cégek kapnak helyet. A standunkról elvitt számtalan katalógus, szórólap és névjegykártya már 1-2 héttel a vásár után is hozza az eredményeket, számos új kontakt van kibontakozóban. A jelentkezésünket már le is adtuk a 2019-es Hannover Messe kiállításra, folytatjuk a menetelést.

Kapcsolódó cikk:

Emberek, gépek és ökölpacsik

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
MŰSZAKI ÁLLÁSBÖRZE




Média Partnerek