Rekordforgalomra számít a FedEx

317 millió küldeményt kézbesítenek világszerte az ünnepi időszak alatt

2015. december 18., péntek, 11:52

Címkék: e-kereskedelem FedEx karácsony légi szállítmányozás logisztika szállítmányozás tengeri szállítmányozás

Az e-kereskedelem felé tolódnak a vásárlási szokások: az előző év csúcsidőszakához képest 12 százalékkal nőtt az online vásárlások volumene.

A FedEx a karácsony előtti négy hétben rekordmennyiségű, mintegy 317 millió küldeményt kézbesít, ami az egy évvel korábbi időszakhoz képest 12,4 százalékos növekedést jelent. A többletmunka elvégzése érdekében a szállító vállalat idényjelleggel több mint 55 ezer plusz embert, köztük rakodómunkásokat, futárokat és további dolgozókat alkalmaz a csúcsszezonban.

A cég egyre erősebb Európában is: 327 telephelyen több mint 16 ezer fő, háromezer gépjármű és 39 repülőgép gondoskodik arról, hogy a küldemények idejében eljussanak a címzettekhez.

Az E-commerce Europe[1] adatai szerint az interneten vásárló európai fogyasztók 15 százaléka külföldről szerzi be a kívánt termékeket és szolgáltatásokat. Ez a szám az előző évhez mérten 25 százalékos növekedést mutat.   

„Örülünk annak, hogy még az évnek ebben a rendkívül fontos időszakban is egyre több kereskedő és magánszemély bízza küldeményét a FedExre” – mondta Alain Chaillé, a FedEx dél-európai műveleti alelnöke, és hozzátette: „a küldemények volumenének növekedése egyértelmű jele annak, hogy az alapos tervezést, a termékportfóliónkat valamint csapatunk hozzáállását és elkötelezettségét értékelik ügyfeleink.”

„Globálisan és Európa-szerte különböző intézkedéseket vezettünk be annak érdekében, hogy felkészüljünk a főszezonra, és hogy biztosítani tudjuk a gondtalan pihenést az ünnepek alatt. Hálózatunk és szolgáltatásaink folyamatos fejlesztése mellett szorosan együttműködünk ügyfeleinkkel annak érdekében, hogy eleget tegyünk igényeiknek és felkészüljünk a várható megnövekedő forgalomra” – hangsúlyozta Chaillé.

A FedEx már július elején megkezdte a kisebb értékű termékek, például a karácsonyi díszek szállítását; a nagyobb értékű küldemények pedig szeptemberben és októberben jelentek meg a hálózatban, amikor a kiskereskedelmi üzletek feltöltötték készleteiket. A csúcsidőszak közeledtével egyre inkább nő a nagy értékű (például elektronikai cikkek) küldemények száma.

A FedEx Express elosztó- és szortírozó központja a karácsonyi szezonban a párizsi Roissy-Charles de Gaulle repülőtér, innen szolgálják ki az európai régiót. A FedEx 300 repülőjárattal, óránként 61.500 küldemény szétválogatásával a hét minden napján éjjel-nappali üzemmel gondoskodik arról, hogy a világ minden pontjáról Párizsba érkező több millió FedEx-küldemény a szortírozást követően, karácsonyig a rendeltetési helyére kerülhessen.

A FedEx repülőgépflottája felszereltebb, mint valaha: a vállalat teljes légi járműparkját infravörös látásjavító rendszerrel (Enhanced Vision Systems, EVS) látta el, ami nagy segítséget jelent a pilóták számára, hogy rossz látási viszonyok között is biztonsággal fel- és leszállhassanak. Egy meteorológiai csapat is folyamatosan figyelemmel kíséri az időjárást, hogy a kereskedők és fogyasztók az európai télben néha bizonytalan időjárás ellenére boldog és sikeres karácsonyt élvezhessenek.



[1]              E-commerce Europe

 

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
MŰSZAKI ÁLLÁSBÖRZE




Média Partnerek