Növelje cége exportját!

Országos roadshow-t tart a Magyar Nemzeti Kereskedőház

2014. február 18., kedd, 13:06

Címkék: export kereskedelem Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar Nemzeti Kereskedőház roadshow

A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával(MKIK) együttműködve 23 helyszínen országos export-tanácsadási roadshow-t tart - jelentette be Kerekes György, az MNKH vezérigazgatója kedden sajtótájékoztatón, Budapesten.

 

A március végéig tartó országos rendezvényen minél több vállalkozáshoz szeretnének személyesen is eljutni, a roadshow-n az elméleti ismeretek továbbítása mellett a személyes konzultációra helyezik a hangsúlyt - tette hozzá. Jelenleg a NMKH ügynöki közreműködésével 100 milliárd forint nagyságrendű magyar export van kilátásban, amelyből becslések szerint az első félévben 50 milliárd meg is valósul, a második félévben pedig ez tovább növekszik.

Idén már 20 országgal terveznek

Kerekes György elmondta, hogy a Magyar Nemzeti Kereskedőház tavaly októberben indította az exportképes cégeket összefogó partneri programját. A programban való részvétel díjmentes, mindössze egy regisztrációra van szükség. A vezérigazgató elmondta, céljuk az, hogy az idén további kereskedőházak nyíljanak, s közreműködésükkel mintegy 400 millió euró értékű export valósuljon meg. A célországok között szerepel Ukrajna, Grúzia, Macedónia, Montenegró, Szingapúr, Vietnam, Algéria, Kuvait, Ghána, Brazília és Mexikó. Azt szeretnék, ha az idén év végére húsz országban lennének jelen kereskedőházaik révén, szemben a tavaly év végi nyolccal - tette hozzá. Kérdésre válaszolva Kerekes György elmondta, hogy piacorientált cégként, a tavalyi alapítás után, a hármadik év végére kívánnak önfenntartóvá, nyereségessé válni, a társaság költségvetési támogatás nélkül működik. Az ügynöki díjuk egyszámjegyű, minden esetben a szerződött partnerekkel egyedileg állapítják meg, tekintettel az adott ágazat piaci lehetőségeire - mondta.

Fontos kelet felé is nyitni

Dunai Péter, az MKIK főtitkára hangsúlyozta, hogy a kamara külgazdasági stratégiájában is megjelenik a keleti piacnyitás fontossága az európai és a Kárpát-medence térsége mellett, ezt a kamara szervezeti felépítése is tükrözi, köztük a tagozati rendszere révén.

(MTI)

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
MŰSZAKI ÁLLÁSBÖRZE




Média Partnerek