Növekedett a cseh személygépkocsi-piac

Tavaly éves szinten 16,7 százalékkal nőtt az új személygépkocsik eladása Csehországban

2015. január 06., kedd, 18:23

Címkék: autóipar Csehország

Csehországban, összesen 192 314 személygépkocsit adtak el - közölte az autóimportőrök szövetsége kedden Prágában sajtótájékoztatón.

2013-ban a személygépkocsi eladás éves szinten öt százalékkal volt alacsonyabb, mint 2012-ben.

A legnagyobb kereslet a hazai gyártmányú Skoda gépkocsik iránt nyilvánult meg, ez a márka képviseli az eladott autók 30,2 százalékát.

A Skoda Auto gyár tavaly éves összehasonlításban 16 százalékkal 58 091 darabra növelte eladott gépkocsijainak számát. A második helyen a Hyundai van 18 934 eladott gépkocsival, ami éves szinten 17 százalékos növekedés. A harmadik helyen a Volskwagen konszern áll 18 281 értékesített autóval, ami éves szinten 22 százalékos növekedés. A következő helyeket a Ford, a Dacia és a Peugeot márkák foglalják el.

Az emberek leginkább az alsó-közép kategóriájú kocsikat keresték, ezek alkotják az eladott autók több mint 26 százalékát. A kiskocsik az eladott autók 18 százalékát tették ki, míg a terepjárók 17 százalékot. Az értékesített személygépkocsik 55 százaléka benzinmotorral rendelkezett.

A konkrét modellek közül a legkeresettebb a Skoda Octavia (20 539 darab), a Skoda Rapid (12 393) és a Skoda Fabia (8774) voltak. A negyedik és az ötödik helyet a VW Golf és a Hyundai i30 modellek foglalták el.

(MTI)

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
MŰSZAKI ÁLLÁSBÖRZE




Média Partnerek