Megtervezték, megépítették, hajtották

A Műegyetem Kakukktojás csapata nyerte az idei Pneumobil futamot

2013. május 15., szerda, 16:24

Címkék: Ács István BME bosch rexroth Dóz-Air drive&control eger fluidtechnika GAMF Javier González Pareja Kakukktojás pneumatika Pneumobil verseny

Az évről évre gyarapodó nemzetközi mezőnyben, immár öt ország 41 csapata mérte össze tudását és ügyességét a hatodik alkalommal, május 10. és 11. között Egerben megrendezett futamokon. A Bosch Rexroth „Drive & Control” filozófiájának jegyében lezajlott versenyen ismét új rekordok születtek. A végső győzelmet a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Kakukktojás csapata mondhatja a magáénak, hiszen mostantól az ő járgányukat illeti a Rexroth Legjobb Pneumobilja cím.

Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője köszöntőjében hangsúlyozta, hogy a Pneumobil verseny egyedülálló módon teszi próbára a fiatal szakemberek innovációs készségét és találékonyságát, emellett üdvözölte a versenyben résztvevő járművek szakmai színvonalának évről-évre tapasztalható technológiai fejlődését. „Többek között a Pneumobil versenynek is köszönhető, hogy a fiatal pályakezdő mérnökök közül minden évben egyre többen érdeklődnek a Bosch csoport felhalmozott tudása iránt. A verseny hat éves sikertörténete bebizonyította, hogy ezekben a kreatív és rendhagyó projektekben résztvevő egyetemi hallgatók olyan ismeretekre és tudásra tesznek szert, melyre az egyetem falai között kevésbé adódik lehetőségük. Megtanulják a határidők betartását, egy komplex tervezés folyamatát, elmélyülnek a különböző szakterületekben, nem utolsó sorban a kétkezi munkában.” – tette hozzá González.

A legmesszebb jutó, a leggyorsabb és a legeredetibb

A résztvevő csapatok öt, már klasszikusnak számító kategóriában mérkőztek meg egymással. A távolsági kategóriában, ahol a járműveknek egy sűrített levegővel feltöltött palackkal kellett a lehető legnagyobb távolságot megtenniük, a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Karának Pollroth csapata jutott a legtovább: léghajtányukkal összesen 8918 métert futottak. Az ügyességi futamban, amelynek célja, hogy a versenyzők a pneumobillal a lehető leggyorsabban teljesítsék a technikásra megépített pályakört, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Kakukktojás csapatának háromkerekű járgánya érkezett elsőként a célba.

 

Dóz-Air

A gyorsulási kategóriában a járműnek egy feltöltött palackkal egy 220 méteres pályaszakaszt kell a lehető legrövidebb idő alatt megtennie: a döntő futamban végül itt is a BME Kakukktojás csapat léghajtánya győzedelmeskedett, mely alig 25 másodperc alatt teljesítette a szakaszt, a verseny történetében szintén rekordnak számító 46,6 km/h sebességgel. A legeredetibb konstrukció kategóriában a legkiemelkedőbb műszaki megoldásokat felsorakoztató, egyúttal leginnovatívabb jármű nyerte el az elsőséget. A komoly elismerést jelentő díjat a kecskeméti GAMF Dóz-Air csapat tudhatja magáénak. A jelképes koronát, azaz a Rexroth Legjobb Pneumobilja 2013 címet, amelyet hagyományosan az egyes versenykategóriák győztesei közül választ ki a zsűri, ezúttal a budapesti Kakukktojás csapata viselheti egy éven át.

 

Kaukktojás - ők győztek

Siker a nyugdíj előtt

Az idén második alkalommal Senior kategóriában is megmérkőztek a rutinosabb versenyzők. Ebben a számban azok a már végzett hallgatók indulhattak, akik az előző évi versenyek valamelyikén már részt vettek, és a korábbi járművüket – amennyiben az megfelelt a 2013-as versenykiírásnak – az egykori képzési helyük bocsátotta rendelkezésükre. A kategória legjobbja a MK Laren csapat lett; ők nyugdíjba küldik a masinájukat, de az utolsó versennyel is tovább öregbítették egykori alma materük, a Szegedi Tudományegyetem hírnevét.

Ebben a debreceniek voltak a legjobbak

A 2013-as verseny technológiai attrakciójának számító új versenyszámban négy hallgatói csapat a Forma 1-ből is ismert csúcstechnológiát, az úgynevezett telemetrikus rendszert tesztelte. Az említett kategóriában induló pneumobilok a hosszú távú versenyszám során kaptak lehetőséget arra, hogy bebizonyítsák: a műszaki dokumentációban leírt megoldásaik a gyakorlatban is működnek. A négy csapat közül a Debreceni Széllovagok csapat oldotta meg legprofibban a járművük fizikai paramétereinek mérését, az adatok gyűjtését, és továbbítását.

 

Széllovagok

A csúcstechnológia a mindennapok valósága

Az elmúlt hat év tapasztalatait és eredményeit összefoglalva, Ács István, a Bosch Rexroth Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a jövő technológiájának célja: minél kevesebb energiával minél nagyobb távolságot megtenni. Beszédében megjegyezte: az alternatív, megújuló energiaforrásokkal kapcsolatos fejlesztések terén a vállalatukra világszerte úttörő szerep hárul. Csúcstechnológiájuk nem csupán ígéret, hanem konkrét, a mindennapok során hasznosítható valóság. Egy szemlélet, ahol találkozik a világ egésze iránti érzékenység a kreativitással és az innovációval. – Azt hiszem pontosan ez az, amire szükségünk van az egyenletes, mégis ember- és természetközeli fejlődéshez.” – hívta fel a figyelmet az ügyvezető igazgató.


 

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
MŰSZAKI ÁLLÁSBÖRZE




Média Partnerek