A Solar Impulse átkelt az Atlanti-óceánon és megérkezett Európába

2016. június 23., csütörtök, 10:52

Címkék: ABB alternatív energia napelem napenergia repülőgép Solar Impulse szolártechnika

Ma reggel közép-európai idő szerint 7.38-kor sikeresen megérkezett Sevillába a Solar Impulse napelemes repülőgép, fedélzetén Bertrand Piccard pilótával. A gép New York JFK repteréről szállt fel június 20-án, hétfőn és 71 óra, azaz 3 nap alatt az óceánt átszelve teljesítette a 6272 kilométeres távot, ez volt egyben a gép leghosszabb repülőútja idén.

A gép sevillai-i leszállása előtt a Patrilla Águila (magyarul sasok őrjárata), a Spanyol Légierő bemutató köteléke üdvözölte a levegőben a Solar Impulse-t.  Az ABB és a Solar Impulse 2014-ben innovációs és technológiai szövetséget kötött, hogy a két fél közös céljának megfelelően csökkentsék az erőforrások fogyasztását és növeljék a megújuló energia felhasználását. Az ABB, az energetika és automatizálás területén a világ piacvezető vállalata támogatja Bertrand Piccardot és André Borschberget kísérleti projektjükben, amelynek keretén belül napenergiával hajtott repülőgépükkel körberepülik a Földet.

A sikeres földet éréssel egy újabb álom valósult meg: első ízben kelt át az Atlanti-óceánon egy olyan gép, amely nem használ fosszilis üzemanyagot, csupán a nap energiáját hasznosítja repüléskor, és nincs károsanyag kibocsátása. A gép másik pilótája, André Borschberg tavaly júliusban 62 óra alatt sikeresen átszelte a Csendes-óceánt, leszállás nélkül tette meg több mint nyolcezer kilométeres útját a japán Nagojából Hawaiira. Charles Lindbergh 1927-ben hajtotta végre az első transzatlanti átkelést repülőgéppel New Yorkból Párizsba és most Bertrand Piccard egy következő szintre emelte az óceán átrepülését környezetibarát energia felhasználásával.

Összefoglaló video a transzatlanti átkelésről:

 

Bertrand Piccard, a Solar Impulse kezdeményezője és elnöke, aki most szállt le a géppel, és André Borschberg társalapító és vezérigazgató, aki a monacói irányítóközpontból a repülését felügyelte, bejelentették, hogy létre kívánják hozni a Tiszta Technológiák Nemzetközi Bizottságát (International Committee Of Clean Technologies – Icct). Azon túlmenően, hogy megkísérlik elsőként körberepülni a Földet napenergia segítségével, a Solar Impulse folytatni fogja munkáját azt képviselve, hogy konkrét energiahatékony megoldásokkal sok olyan kihívás megoldható lenne, amelyekkel ma a világ társadalma szembesül.

A civil szervezetként (NGO) létrejött Bizottság célja a tiszta technológiák fő globális szereplőinek összefogása, hogy független és hiteles energetikai tanácsadást nyújtson kormányoknak és vállalatoknak egyaránt. A Solar Impulse projekt egyik közvetlen örökségeként ezt kezdetben a Solar Impulse Alapítvány fogja támogatni.

A II. Albert monacói herceg, Richard Branson és Kofi Annan védnökségével rendezett COP21 előtt elindított #futureisclean kezdeményezésre alapozó NGO feladata az lesz, hogy közös hangot adjon annak a közel 400 globális szervezetnek, amelyek együttesen lépnek fel a tiszta jövőt szolgáló konkrét megoldások elősegítése mellett.

"Egészen napjainkig a környezet védelme költséges volt, és társadalmunk kényelmét, mobilitását és növekedését fenyegette. Ma a korszerű tiszta technológiáknak köszönhetően a világ energiafogyasztása, és ezzel együtt széndioxid-kibocsátása a felére csökkenthető lenne, új munkahelyek létesítése és nagyobb profit mellett. A Tiszta Technológiák Nemzetközi Bizottsága ebben az irányban végzi majd munkáját” – jegyezte Bertrand Piccard.

„A Tiszta Technológiák Nemzetközi Bizottsága fantasztikus lehetőség arra, hogy összehozzunk egy változatos tapasztalatokkal és háttérből érkező szakemberi gárdát, hogy közösen szólaljanak meg, segítsék a változás eléréséhez szükséges erőfeszítéseket, és befolyásolják a globális döntéshozókat a tiszta technológiák és a megújuló energia területein” – tette hozzá André Borschberg.


A Solar Impulse-ról 

A Solar Impulse az első olyan repülőgép, amely képes éjjel-nappal repülni egyetlen csepp üzemanyag nélkül, kizárólag a nap energiájára támaszkodva; ennek két pilótája és egyben hajtómotorja a két svájci úttörő, Bertrand Piccard kezdeményező és elnök, valamint André Borschberg vezérigazgató és társalapító. Fő partnereik, a Solvay, az Omega, a Schindler, az ABB, és hivatalos partnereik, a Google, az Altran, a Covestro, a Swiss Re Corporate Solutions, a Swisscom és a Moët Hennessy támogatásával megkísérlik első ízben körberepülni a Földet a Solar Impulse 2-vel (Si2), kizárólag napenergia felhasználásával – és ezzel megmutatni, hogy tiszta technológiákkal elérhető a lehetetlen is.

A Si2 tiszta technológiák koncentrációja – egy igazi repülő laboratórium. A szénszálas anyagból készült együléses repülőgép szárnyfesztávolsága 72 méter (nagyobb, mint egy Boeing 747-esé), súlya pedig 2300 kg (ami egy üres családi autó súlyának felel meg). A négy, egyenként 38,5 kilowattórás akkumulátort a szárnyakba épített 17 248 napcella táplálja; cserébe ezek hajtják meg a négy, egyenként 13,5 kilowattos, 17,5 lóerős villanymotort és a propellereket, megújuló energia felhasználásával. A gép így képes napközben maximális mennyiségű energiát megtakarítani, éjjel pedig az akkumulátorok segítségével repülni. Az Si2-nek nincs szüksége üzemanyagra, és gyakorlatilag korlátlan önállósággal rendelkezik: elméletileg örökké tudna repülni, és csak a pilóta létfenntartása szabna neki határt.

www.solarimpulse.com

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
ÉLELMISZER-BIZTONSÁG
MŰSZAKI ÁLLÁSBÖRZE




Média Partnerek